Nekromanti magiker som ska väcka ett antal odöda

BuD

Veteran
Jag undrar om man lyckas att väcka ett par tusen sklett ensam... eller vad behövs det för att man ska kunna fixa det.... en makt galen magiker undrar(han kanske har hjälp av en till magiker som funderar på samma sak). Ni kan gärna komma med fler förslag hur man kan inta en medel stor stad. Och så kan ni kanske svara på vilka magiker gillen som kan tänkas att gå med på en sådan plan.

Vänta tills demoner och vandöda kommer ut. Då får du veta.

Om du vill inta en stad är nog inte en skelettinvation det bästa, det tar för lång tid att väcka ett par tusen skelett. Jag rekomenderar legoknektar eller en hög med krigarmagiker som specialeserat sig på eld och dyl.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Helmgast
Den är uppdelad i två böcker, "Demoner", "Vandöda & Nekromanti", bara så att du vet, "Demoner" är planerad att komma ut långt efter "Vandöda & Nekromanti". Oviktigt, men jag ville bara upplysa dig om detta.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Carwelan

Veteran
Väcka många döda är det bara att samla ihop flera magiker
men att inta en stad är lite svårare...fixa en drake eller
om du är rik, hyr ett stridskompani,eller om man är en Schaman,ta över ledaren över staden Exempelvis:borgmästaren

Ögat

Hero
Väcka många döda är det bara att samla ihop flera magiker
Som kunde läsas i ett inlägg för kanske en månad sedan räcker det inte om man är aldrig så många magiker, eftersom det inte är med magi som man skapar vandöda, som odöda heter i Eon.
Inte ens om man fyller hela den Ashariska halvön.

Att inta en stad med hjälp av vandöda krigare känns också som en idé som kommer från ett annat rollspel än Eon. Alternativ kan ju vara list och förslagenhet - om man inte råkar känna en drake eller ha trehundra vänner med slagsvärd.

// olav

Sedor

Veteran
Om man nu är tvungen att inta en sta (fattar inte varför) så vore det bätre att väcka de vandöda inne i staden för den där muren runt staden hindrar mer än vad man tror.
300 krigare som går till atack mot en liten stad kommer att ha det svårt att ta sig in, lägg till en nolla så går det nog lite lättare.

RC

Happypuppie

Veteran
jag tycker att det är lättare att bara hyra in en massa men, och sedan med list "röja" stden/byn.

Men dör inte skeleten efter ett tag???

BuD

Veteran
Legoknektar vem fan har råd med så många... jag kan ju ändra deras sätt och tänka på men det e ju jobbigt. Och det med att aliera sig med ett antal magiker är ju inte det lättaste...och så får jag mindre av staden för mig själv, jag vill "äga staden själv" och karaktären är inte den generösa typen. Plus att det ska vara mer tufft än effektivt.

BuD

Veteran
Jag ska ICKE skapa sklett utan jag ska återuppliva dem... Jag vill göra det så tufft som möjligt inte så bekvämt som möjligt.... Jag vet att det är en konstig sak att göra men sl kan alltid hitta på något som kan ändra utvecklingen av förloppet :gremsmile: tråkigt nog :(

BuD

Veteran
Vi ska binda en demon prins efter ett par decenier som sedan kan bidra med filament åt oss och därmed så tar det inte så lång tid...

bullen

Veteran
givetvis blir det två böcker neogames vill tjäna stora pengar!
undrar hur många moduler det kommer att bli totalt?
mitt tips är ett 20-tal men jag tycker det är bra med många

Tror du inte stadsvakten blir misstänksam om du sitter och utför magiska alkemiska recept och börjar vråla på högt tonläge mitt i natten i deras kyrkogård? Sånt här ska utföras i stillsamhet i något övergivet slagfält eller nått.

Vi ska binda en demon prins efter ett par decenier som sedan kan bidra med filament åt oss och därmed så tar det inte så lång tid...

Efter ett par decenier verkar vara rätt lång tid. Och man kan inte bara kontrollera en demonprins. Det är livsfarligt och du är endå inte tillräckligt skicklig för att behålla honom i en stav eller nått. Ingen är det.

Detv är billigare än att fixa fram enhörningshorn och drakskin till varje skelett. Jag kan sedan lova dig att du kommer ha en rätt folktom stad om du tar över den med en hord av vandöda. Sedan får du inte glömma alla dessa riddare och heliga krigare som ger sig fan på att döda den onde magikern(du) och rädda befolkningen som du blir tvungen att fånga för att ha några undersåtar.

Ögat

Hero
Jag ska ICKE skapa sklett utan jag ska återuppliva dem...
Du kan inte heller, med magins hjälp, återuppliva skelett.

Jag vet att det är en konstig sak att göra

Onekligen.

Det enda du som magiker kan göra är att återuppliva döda varelser, men detta kommer inte innebära att du får någon som helst kontroll över de återupplivade. Ej heller kommer återupplivandet med nödvändighet varken a) fungera eller b) hela de avlidna.
Således måste du, för att lyckas med att återuppliva ett antal döda, ha tillgång till ett antal nyligen dödade personer, som du måste hela och sedan återuppliva.
Troligen kommer detta innebära att du själv hinner dö av ålderdom innan du har återupplivat en armé. Dessutom kommer de återupplivade med största sannolikhet inte vara pigga på att dö igen i ett meningslöst krig mot en stad, utan kommer nog ge sig av till sin familj så fort som möjligt.

// olav

Ögat

Hero
Och man kan inte bara kontrollera en demonprins. Det är livsfarligt och du är endå inte tillräckligt skicklig för att behålla honom i en stav eller nått
I varje fall verkar det rimligt att den som kan kontrollera en demonprins inte borde behöva bekymra sig om vare sig den mängd filament som krävs eller ens behöva något annat än sig själv för att ta över en stad.

// olav

Ögat

Hero
jag kan ju ändra deras sätt och tänka på men det e ju jobbigt
Tja, troligtvis inte jobbigare än att leta reda på ett kompani nyligen döda legoknektar, hela deras kroppar, återuppliva dem, fånga en demonprins och tvinga honom att väva filament, samt ändra de återupplivades sätt att tänka. Och i och med att det tar åtta timmar att återuppliva en person (letandet efter hans kropp samt helandet av denna inte inräknad) så blir det nog varken tufft eller effektivt.
Så nej, kanske inte

// olav

Staffan

Myrmidon
Du kan inte heller, med magins hjälp, återuppliva skelett.
Öh... har du kollat i Mystik & Magi på sista tiden? Det finns en alkemisk process som heter "Nekromantisk reanimation", som man kan använda för att göra t ex "vandrande skelett" (som är en typ av vandöd som ska beskrivas i Demoner och Vandöda, som sedermera delats upp i två moduler).

Sist jag kollade räknades alkemi som magi.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Sodivra

Champion
Eyy, bud..

Lyssna inte på dom som säger att man inte kan
ta över en stad med odöda. Gör det om du vill..

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
So wazzup? Watchin' the game, havin' a bud... [NT]

true, true...

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori