Nekromanti Magikerkampanj

Ska just börja en kampanj med en massa magiker till DoD. Någon som har kampanjideer eller vill utöka befintlig kampanj? Här är grundideen till början på kampanjen: Rollpersonerna startar i ett dvärgavärdshus, Yxan och Skägget, i Nohstril, som en av rollpersonerna har ärvt. De har varit där under några månader för att tvätta bort resedammet från deras många resor. På natten dagen då äventyret börjar lyckas någon av rollpersonerna med upptäcka fara, och vaknar upp i sitt rum av en känsla av att allt inte står rätt till. Rollpersonen blir sckräckslagen när han upptäcker ett pentagram i rött blod på väggen, tillsammans med en av värdshusgästerna från yxan och skägget, flådd och uppspikad över pentagrammet. På golvet står skrivet med hans tarmar: Hej . Samma sak står i små bokstäver i blod på alla väggarna, om och om igen. En stämmning av ren terror råder i rummet. Tanken är nu att ha ett demoner-är-lösa äventyr i bästa sckräckfantasy-stil. Deras nemesis fortsätter att gäcka dem på det här sättet under flera nätter, med liknande kryptiska meddelanden, och rollpersonerna ska nu känna sig maktlösa (ett bra sätt att frammana sckräck, dock inte FÖR maktlösa, då det kan uppleva det som meningslöst att spela vidare.) Nu när vi har fått spelarna skraja, vad händer nu?

Sno komponenter från KULT

Jag kom på att man kan sno komponenter från KULT eller andra skräckrollspel för att illustrera Demonena för detta äventyr. Genom en förkastning i multiversum har demoner, nefariter och razider, börjat sippa fram från en alternativ verklighet, djupt från ett annat inferno än Shaitans inferno. Multiversum är stooort...Nekromantiker och demonologer flockas till värdshuset, mässande toner: Ahabsedat nemavelh Nehcrom sagdatae matesu..vad händer nu?

Sårias

Veteran
vad händer nu?
Ja vad sägs om drömmar. Där kan dom inte styra vad som händer och beskrivningar i drömmar är mycket läskigare om dom inte vet att dom drömmer. /images/icons/crazy.gif
Sedan så måste dom få ledtrådar om var dom kan hitta demonen/demonerna. Varför jagar demonen dom föresten? Föremål eller bara en enkel förbannelse? Man kan ju alltid låta någon "snäll" kult ligga bakom dåden som behöver rp:na till en ritual för att ta fram den ondsinta demonen som hjälper kulten att leda rp:na till dom. Det här var ju kul...kanske skall göra något liknande själv...Låt gärna kulten vara väl utsprid eftersom dom då får resa mycket och låt dom få reda på mer och mer om händelserna kanske till och med få reda på den exakta legenden om dom letar efter den. Ska man kanske kasta in ett villospår på en ond nekromantiker som egentligen bara vill vara ifred men Rp:na tror att det är han som ligger bakom det hela och det blir lugnt en vecka efter dom dräpt honom men efter den veckan så intensifieras drömmarna och händelserna. Sedan kan dom ju också bli ditsatta för alla dråpliga dåd då dom alltid är på plats när dom mystiska morden inträffar. Jaja bara lite idéesprutning från lilla mig lycka till. Skräm skiten ur dom bara! /images/icons/wink.gif

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Nekromatikervillospår och mer

Det var en bra idee med en nekromatiker som villospår. Anlednigen till att rollpersonerna jagas kan man ju låta vara obestämd ett tag( det är så att demonerna ursprungligen har hittat en portal till Altor i värdhuset Yxan och Skägget... eller också ännu bättre-rollpersonerna utgör själva, utan att veta om det, på grund av ett magiskt experiment, portalen till demonernas hemvist....själva anlednigen kan man låta vara fördold rätt länge, det bidrar till stämnigen om de inte vet om varför de jagas. Det är viktigt att rollpersonerna inte får se demonerna förrän på ett väldigt sent stadium, då ngonting konkret är mindre skrämmande än någonting obekant...

Drömmar

Man kanske kan skärra rollpersonerna/ spelarna så pass mycket att de på nätterna sitter och håller vakt och inte kan somna ...på dagarna nickar de till lätt och drömmer mardrömmar...verkligheten och fantasin suddas ut...nefariterna hemsöker dem både i drömmarna och verkligheten. Rollpersonerna, trollkarlar som de är, gör stora skyddspentagram och cirklar men demonerna hittar sin väg förbi dem i deras drömmar. Rollpersonernas hund har varit saknad i några dagar...plötsligt hittar de hunden i källaren, styckad i bitar med ett annat pentagram. I blodet från hunden står galna kakafoniska meddlanden som: Du ser inte mig, du ser inte mig, du ser inte mig.... Hundens ögonglober förföljer dem i mardrömmar som börjar glida in i verkligheten... Nätterna blir olidliga och ljud hörs hela tiden runtomkring dem, hunden ylar fastän den är död...

Jag tror jag börjar komma igång här!