Den är i full gång, och det går riktigt bra. Spelarna trivs, och jag (SL) trivs. De får groteska mängder erfarenhetspoäng, men de blir på inget sätt övermäktiga... ganska skumt faktiskt, trodde man skulle få lägga ner rätt fort...
Varje rollperson representerar en magiskola, och de är skolade av en man som lärt sig magi på egen hand. Han kan bara allmän magi.
År 610 e.O (dvs innan Vicotnic flamsade till det för hårt om jag inte minns helt fel) så försvann alla magiker och magikunniga... poff borta...
Då började en ny tideräkning, nu är det år 68 e.F. F som i Försvinnandet.
Alla rollpersonerna har helt egna besvärjelser som det själva får forska fram, snacka med Anders Åstrand eller Gnöm här på forumet om ni vill veta mer om någon specifik rollperson.
Exempel på besvärjelser:
Animism - Sömnblomma
Demonologi - Ge demonisk förmåga
Drakmagi - Eldkvast
Elementarmagi - blixtbukett
Häxkonster - Flugsvamparnas hämnd
Illusionism - WEEEEEEEEEEEEEEE! (aka knark)
Mentalism - Neffs Lättfot (Neff är magikern)
Nekromanti - Själabränn
Röstmagi - Eko
Stavmagi - Stav till torn
Symbolism - Linjen (en stopplinje)
Det är fruktansvärt roligt... Pröva gärna köra en kampanj på det här sättet... Det knäcker... JAO LEN!
äny qvästiåns?
Varje rollperson representerar en magiskola, och de är skolade av en man som lärt sig magi på egen hand. Han kan bara allmän magi.
År 610 e.O (dvs innan Vicotnic flamsade till det för hårt om jag inte minns helt fel) så försvann alla magiker och magikunniga... poff borta...
Då började en ny tideräkning, nu är det år 68 e.F. F som i Försvinnandet.
Alla rollpersonerna har helt egna besvärjelser som det själva får forska fram, snacka med Anders Åstrand eller Gnöm här på forumet om ni vill veta mer om någon specifik rollperson.
Exempel på besvärjelser:
Animism - Sömnblomma
Demonologi - Ge demonisk förmåga
Drakmagi - Eldkvast
Elementarmagi - blixtbukett
Häxkonster - Flugsvamparnas hämnd
Illusionism - WEEEEEEEEEEEEEEE! (aka knark)
Mentalism - Neffs Lättfot (Neff är magikern)
Nekromanti - Själabränn
Röstmagi - Eko
Stavmagi - Stav till torn
Symbolism - Linjen (en stopplinje)
Det är fruktansvärt roligt... Pröva gärna köra en kampanj på det här sättet... Det knäcker... JAO LEN!
äny qvästiåns?