Nekromanti Magin Lyft, fråga!

Alandir

Veteran
Tjenare!Har spelat D&D6 nu ett tag och har inte kommit fram till hur de menar riktigt med lyft. Funkar den så att en magiker kan lyfta upp något spi meter och sedan släppa, eller som jag tror att det han lyfter med lyft svävar bara över maken.Hur höjs SPI igentligen? Vi har kört med att varje perfect slag på en magi höjer SPI med 1, men det finns ju inga regler för detta!! Och har starkt funderat på att införa en övregräns på SPI för vad ska man som SL kasta på en magiker med 180 SPI?!?

Legioth

Swordsman
Några svar

Besvärjelsen lyft tolkar jag som att magikern kan lyfta upp något, och sätta ner det när han vill, men senast då besvärjelsens varaktighet gått ut faller saken ner igen. (Om inte någon vänlig själ har placerat något under saken.)

Engående SPI-höjningen så får t.ex. magiker mera SPI då de "levlar" (fått tillräcklig med ÄP för att stiga en yrkesnivå). Det finns en tabell för höjningen någonstans i boken, men jag minns inte var...

Alandir

Veteran
Re: Några svar

Ok, någon tabell till SPI har jag inte hittat i boken, får kanske leta igen :)Lyft som vi såg det inna var att magikern kunde lyfta upp något SPI meter tex. Rakt upp och sedan släppa det, och vem/vad dör inte av en jävla massa T6 fallskada!

Zavage

Veteran
Det står på yrkestabellen på sid 22
där det första bakom snestrecket står för en vanlig magiker och på högra sidan om snestrecket står spin för en krigarmagiker.
lycka till. och en snubbe med 180 i spi? hehehehe...
skoj spel

Hasse

Hero
Fler svar

"Ok, någon tabell till SPI har jag inte hittat i boken, får kanske leta igen"

Det behöver du inte. En magiker får 2T6+4 i SPI-poängshöjning då han stiger i YN. Detta står i Magikerns yrkestabell som finns överst till vänster på sidan 22 i regelboken.

Alandir

Veteran
Re: Fler svar

ah! Ni menar denna tablen ok, det visste jag ju att den fanns, men finns det någon begränsining på hur mycket spi en magiker kan ha?
Eftersom enligt spelledarskärmen får han ett spi poäng varje gång han slår ett perfeckt slag med en magi
Och i en lång kampanj kan detta ju resultera i en enorm mängd spi!

Hasse

Hero

"Eftersom enligt spelledarskärmen får han ett spi poäng varje gång han slår ett perfeckt slag med en magi"

Den information har inte jag sett, var på SL-skärmen hittar du detta, jag är nyfiken.

"men finns det någon begränsining på hur mycket spi en magiker kan ha?"

Nej, inte så som jag tolkar reglerna.

Salir

Veteran

"Eftersom enligt spelledarskärmen får han ett spi poäng varje gång han slår ett perfeckt slag med en magi"

Den information har inte jag sett, var på SL-skärmen hittar du detta, jag är nyfiken.

Tittade igenom SL-skärmen och hittade inte heller något sådant! Har du någon specialversion av SL-skärmen?/images/icons/tonguea.gif