Nekromanti Magins utseende?

Archelon

Veteran
Joined
17 Sep 2004
Messages
137
Location
Varberg och Göteborg
Re: Upptäcka magi.

Håller med dig om att magiförnimmelse är lite B i grundboken. Men det du sa här låter lite halvfärdigt, man behöver ju inte ha mer än 16-17 i FV för att man är så gott som fullärd.
Jag tänkte lite på hur det fungerar för drakar där det beskrivs som ett sinne som kanske för människor kan tränas upp och arta sig nått i stil med rovdjuret-filmen. ungefär syn där man ser "grumligt" efter 8m vid FV 16 och inget alls efter 16m. Saker syns tydligare Dessto mer styrka(magnitud). Vet inte om man ska kunna "se" den orangea auran av facklan på andra sidan den bruna auran av stenväggen.

har ungefär samma tankar av andeförnimmelse där man kan se personers själar och även utläsa kännslor osv om man är riktigt skicklig. Då kan man få fräcka scenarios med gammla gubbar i hyttor som sitter till synes och sover, men har helt koll på att det är en peson som har stigit in. "Sätt dig ner istället för att stå där som en fåne" :gremwink:
 

magikern

Veteran
Joined
15 Feb 2006
Messages
5
Re: Dold och halvdold magi

Det håller jag med om. Lirade en karaktär en gång som var ungefär som en harmonist i DoD. Specifika sånger var den verbala delen och specifika stycken på harpan var den somatiska. Det finns så vitt jag vet inget som säger att magin måste frammanas med viftande händer och rytande röst... om man inte vill det. Sen måste det finnas gränser, annars blir exempelvis improviserad magi på tok för bra
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Är det så att man behöver ha magiförnimmelse för att se filamenten då de alstras eller syns de alltid eller aldrig?
I detta inlägg finner du lite regler vad gäller detta

Vad gäller den magiska väven, och hur den ter sig rent visuellt för de som kan se den (ex Drakarna), finner du ett inlägg om detta här .

Ljusetsriddare - vars hjärta klappar för magin
 
Top