Nekromanti Magiregler

lave

Warrior
vad jag menar är....

vad jag menar är att grundboken i eon försöker täcka SAMTLIGA områden! världen, olika raser, religion med mera tas upp väldigt knapphändigt, bara några sidor var. jag kanske är snål, men jag tycker att man bör få sig en bra bit av världen med grundreglerna, och allt annat skall vara "frivilligt". jag hade hellre sett att de strukit ALLT om religioner och magi och schamanism och istället haft lite utförligare beskrivning av världen (som faktiskt Chronopia hade! alla tillbehör gjorde faktiskt spelet sämre..(!)) Istället får man små, små samkbitar som faktiskt är i princip oanvändbara... Och det är faktiskt TRE böcker man behöver: magi, mundana och grundboken. jag vet att det är VÄRRE i usa, men det gör ju inte saken bättre...

kan ju passa på att lägga in ett VARMT beröm till Västmark, som lyckas få in bra regler och en intressant värld i en bok -GRATIS!

//snål-lave

lave

Warrior
jag säger inget om m&m heller...

jag har enbart grundboken, och magireglerna i den är INTE klara. mystik och magi uttalar jag mig inte om, efterssom jag aldrig SETT boken!
jag har spelat en mängd olika rollspel, och jag läser nu teknisk fysik. men visst, jag kanske är lite "mentalt efterbliven".
eons magisystem ÄR bra, men det står lite för lite om det i grundboken för att vara använbart...

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by lave on 2000-12-20 16:48.</EM></FONT></P>

Krille

Super Moderator
Virtuell inkompletthet

"kan ju passa på att lägga in ett VARMT beröm till Västmark, som lyckas få in bra regler och en intressant värld i en bok -GRATIS!"

Det säger du nu, innan Geografica kommit ut. Jag undrar hur det låter om en månad eller två, när Geografica finns ute... /images/icons/wink.gif

För övrigt speltestades Eon en hel massa med enbart grundreglerna, och det fungerade, trots att spelvärlden var summarisk. Sedan speltestades Eon en hel massa med enbart grundreglerna och Mundana. Det fungerade ändå, trots att Mystik&Magi inte var ute. Till och med religionerna fungerade utan Religioner, och man kan ju vara våldsam utan Krigarens Väg.

Nä, jag tror att ett stort problem med Eons påstådda inkompletthet är att det finns moduler som bygger ut regelboken. Hade dessa inte funnits och hänvisningarna till dem strukits så tror jag inte att många hade reagerat.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

lave

Warrior
Re: Virtuell inkompletthet

det är möjligt.... men det var svårt att komma ifrån att det står på var tredje sida "detta kapitel är egentligen värdelöst utan modul XXXXX"

Azagthoth

Myrmidon

Nä, jag tror att ett stort problem med Eons påstådda inkompletthet är att det finns moduler som bygger ut regelboken. Hade dessa inte funnits och hänvisningarna till dem strukits så tror jag inte att många hade reagerat.

Åjo, jag har fortfarande inte kommit över det faktum att improviserad magi inte finns i grundreglerna (inte ens i Eon II, väntar alltså fortfarande på det spel som annonserades i en Spel å sånt-tidning från 94 eller nåt).

/Azagthoth

Helmgast
Mystik & Magis förträfflighet!

Jag har läst om magi i grundboken, och det kan samanfattas:
Obegripligt och ofullständigt!

Tycker du att det svider med 229+frakt så tag och bilda en rollspelsförening på www.sverok.se Ni kommer få 15 spänn per möte + en bonus på 350 kronor efter 10 möten. Schysst va?

Mystik & Magis magibeskrivning är komplett, förståelig och förträfflig. Köp den nu.

God Jul ;-)

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Krille

Super Moderator

"men det var svårt att komma ifrån att det står på var tredje sida "detta kapitel är egentligen värdelöst utan modul XXXXX""

Du får ett Västmark gratis av mig om du talar om på vilken sida det står "detta kapitel är egentligen värdelöst utan...". /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Varför frågar du om du vet? och jag tror det står i grundboken i kapitlet om magi. Eftersom man börjar bli icke-existerande bör man ju inte åldras utan bara börja bli blekare och snart försvinna.

apropå bzarons, effekter inte besvärjelser, mycket viktig skillnad.

för övrigt så döpte jag mig till silversurfan mest för att iritera och det var inte seriöst.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Helmgast
Anledningen till att jag frågar är att DU påstår en sak och böckerna en annan. Då tänkte jag att folket på forumet kan förklara vad som bör gälla. Dina svar är för mig onödiga i och med att jag vet vad du anser; men kanske nödvändiga för alla andra. Men jag är -inte- intresserad av vad du tycker! Förlåt men det är jag ej.

Leve Smaffy.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.