Nekromanti Magiregler

Petter42

Swordsman
Hela trauma (Bio), hela smärta (bio), hela blodförlust(bio), hela blödningstakt (bio), motstå chock(??), häva chock(bio), motstå dödsslag (bio), motstå sjukdom(bio), kirurgi (bio) öka kross (geo), öka stick (geo), öka hugg (geo) och öka abs (nomo).

Ett fel. Jag tänker alltid att pansar är geotropisk. Jaja, det är ändå rätt obalanserat. En krigare med endast den fomraliserade effekten "ökad skärpa" på första magnituden är rätt hårt. Då kan du ta ditt stridssvärd och göra Ob6t6 utan problem. Säkert Ob8t6 med en stridskonst, och bra skadebonus. Eller bara att kunna hela Ob1t6 trauma mitt i en strid (beror lite på hur man tolkar reglerna).

Regmolar

Swashbuckler
Motstå chock verkar inte finnas alls... eller åtminstone inte någonstans där jag väntar mig att den ska finnas (kollade astro, bio, nomo).

Men det fixar man med lite örtlära. Växtlära är ju bisarrt bra för en krigare också...

Men biotropi äger. Kanske inte så konstigt iofs, då det mesta man ägnar sig åt på något sätt involverar levande varelser :gremwink:

Ska genast börja fiffla på lite mer detaljer till min teoretiska überkrigare...

Va-lir

Veteran
Om du ska skapa en überkrigare så får du inte glömma axatropi :gremsmile: vem vill inte kunna telepotera sig förvandla motståndarna till får och få dem att plötsligt glömma hur man använder svärd :gremshocked:

Haft en bågskytt som var pure axatropi magiker. Effektivt att samarbeta telepotera med bågskytte.

Petter42

Swordsman
Wow! Varför har jag inte tänkt på det tidigare?! Har annars tänkt en lönnmördare med teleport, då kan han i strid teleportera sig in bakom folk och hugga dom i ryggen. Eller teleportera sig in i folks hus (om han sett något där inne, och det är ju inte svårt att ordna). Eller så teleporterar man bara bort folks vapen/rustningar/riddjur/whatever. Tänk er ryttaren som kommer rusande emot dig, och plötsligt försvinner hans häst! Eller när han sedan utan häst tänker hugga ner dig med sitt svärd. SWOSCH! Borta! För att sedan döda honom teleporterar du bort hans rustning så är det lätt som en plätt!

wallahad

Swordsman
Ang besvärjelser och deras uppbyggnad brukar jag räkna bakåt.

Vilken effekt vill jag ha?
Det ger enligt mig ett bättre svar än; Vad har jag råd med?

Prova.