Luftslottet
Warrior
Ett grymt starzinger rollspel hade varit kul. Utforska, hamna i knipor och käbbla inbördes.
Låter som min spelgrupp, varje spelmöte, oavsett spel.Utforska, hamna i knipor och käbbla inbördes.
”Karl-Bertil. Rollspelet.” Jag är på!
Cool idé - ser framför mig ett kortspel med illustrationer som tändstickstavlan av Bodens fästning, gengastaxin som gör det möjligt att dumpa saker snabbare, taxeringskalenderkort för att hitta rika personer osv.”Karl-Bertil. Rollspelet.” Jag är på!
För några år sen funderade jag på ett brädspel baserat på Karl-Bertil. Ett slags anti-Monopol där man skulle ge bort så mycket pengar/saker som möjligt för att vinna.
Beroende på vad du gillar kan det finnas ett. Pokémon Tabletop United: TUNGT. Många klasser, förmågor och regler.Tillägg: Ett välgjort Pokemon-rollspel får också plats på önskelistan.
Outgunned kanske?Ett rollspel som "på ett bra sätt" emulerar sci-fi tv-serier från 60-, 70- och 80-talet. Jag tänker då på Knight Rider, The Avengers, Six Million Dollar Man, The Invisible Man, Automan m.fl.
100% det här.Att någon skrev bra regler till Nephilim (eller kanske bara översatte de franska reglerna) och återupptog utgivningen.