Re: Neogames kolla hit!
Om man nu skulle vara så vulgär att man bortser från vad som faktsikt står i effekt beskrivningen
Effekten används för att teleportera en person en viss sträcka
så skulle besvärjelsen se ut så här om man lägger den dold:
Alstra ataxatropi Ob3T6
Besvärjelse (teleportera) Ob2T6 (Ob1T6 i grund)
Besvärjelse (Beröring) Ob2T6 (Ob1T6 i grund)
Besvärjelse (Avstånd) Ob2T6 (Ob1T6 i grund)
Det första jag ser är att den tar 2 rundor alltså 8 sekunder (4*2). Desutom är det en inte försumbar risk för misslyckande , vilket som tidigare nämts inte är något roligt när det handlar om ataxatropi, i och med antalet slag.
Så om effekten överhuvudtaget kan användas för att förflytta ett föremål så anser jag intre att det är något du skulle göra utan en bra anledning.
Dessutom står det även i effekt beskrivningen
Dessutom måste besvärjaren antingen kunna se platsen eller besökt platsen tidigare
detta syftar iof. på den platsen man förflyttar sig (eller någon anna) till, men om man nu skulle se det som möjligt att använda effekten för att transportera föremål så skulle åtminstonde jag ställa även detta kravet på platsen föremålet kommer ifrån.
PS.
Som SteffeB tidigare nämde så har vi (jag och han) disskuterat detta tidigare och det slutade med att vi skrev grunden till en ny effekt istället, som var gord för att transportera föremål istället för att transportera magikern.
DS.