Nekromanti Magiska artefakter

Renegade

Veteran
Jag skulle behöva lite hjälp till att namnge magiska föremål i DoD6. Lite namn eller kanske tips hur man namnger föremål skulle uppskattas

"My hotel's as clean as an elven arse"

Foggmock

Myrmidon
jag brukar använda sinnestillstånd, á la Diablo typ.. *galenskapens svärd*, Tårarnas sten är juh namnet på en bok. tårarnas svärd har väl en snubbe på bergtings sida...
glädjens sköld.
eller hitta på grymma namn typ
Torax yxa Orkbane
Torax dolk Noner
torax rustning Mentinger
osv
fast det kasnke blir för likt Diablo 2 sets... iofs började hlea Torax-settet med en yxa, sen byggde Davva på lite...så de e hans fel.
i vår grupp har vi även Teklions stav, Kerhuses sköld osv. me dlite fantasi funkar det mesta. eller kalla sakerna för namn som de jag nämnt ovan typ en ring som heter Torax eller en sköld vid namn Uppvidning eller vad fan som helst... fantasin sätter gränserna...

Jag vet att jag har rätt!

Luna Silvervarg

Veteran
Hm...det beror väl på vilken typ av föremål det är antar jag ;-D

"fantasin sätter gränserna..." som Foggmock skrev o i det tror jag att han har rätt. Föremålet kan ju vara namngivet utifrån vad som är speciellt med det, platsen det kommer ifrån(hämtat ur en gammal legend exempelvis) osv.

/Luna

Krille

Lord
"Jag skulle behöva lite hjälp till att namnge magiska föremål i DoD6."

Personligen skulle jag nog föredra nordisk-klingande namn i DoD6. Ta gärna inspiration av de nordiska gudasagorna när det gäller namngivandet. Namnen bör också vara beskrivande för föremålets uppgift (vad det är gjort för - kom ihåg att magiska föremål väldigt ofta skapas för en specifik uppgift), egenskaper (vad det gör) eller historia (vad det har gjort). Det är inte särskilt nödvändigt att slänga in substantivet som beskriver föremålet - Tors hammare heter "Mjölner", inte "Mjölnerhammaren", till exempel.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

SoC

Veteran
The mighty club of the broken bones

SoC

If there`s shuch thing as to much power i havent discoverd it yet.
Dark Ritual.

ceralion

Veteran
Kan tillägga att vi är 2 spelledare i vår grupp och vi skrev tillsammans ned ungefär 20 st magiska föremål, en del av dem kunde användas i "set", som i Diablo II. På gott och ont. Inget av det vi skapade har dock kommit att användas än.

- Ceralion // carpe noxem - fånga natten //