Nekromanti Magiska artifakter

Mr SL

Warrior
Om man har en artifakt som sjuter iväg en blixt (3t6). En utav mina spelare har 4 ringar som sjuter iväg en blixt var då man utalar samma ord. Är inte det över bra! Finns det något stopp för det som att bara en artifakt kan sjuta i taget.

/Livet är som en T6 det bästa man kan få är sex

Del'Amarth

Veteran
det är juh ett aktiveringsslag för att aktivera artifakten..
t.ex en artifakt har en svårighet på 2obt6 och ett värde på 15(som man ska slå under azzå)
du kan juh lägga ihop svårigheten för att aktivera dem eller nåt sånt...

Hata inte låt nån annan göra det åt dig!

Logos

Veteran
"en artifakt har en svårighet på 2obt6 och ett värde på 15(som man ska slå under azzå)
du kan juh lägga ihop svårigheten för att aktivera dem eller nåt sånt..."

Det du säger är visserligen ett bra förslag men jag uppfattade den ursprungliga frågan mer som en regelfråga. Enligt reglerna finns det inte någon som helst övre gräns för hur många identiska (eller icke identiska) artefakter som kan aktiveras samtidigt. Och precis som du säger så är det överbra.

Del'Amarth

Veteran
om man får slå ett slag mot varje artifakt som ska aktiveras enligt reglerna så blir chansen att något slag misslyckas ganska stor iallafall... sen borde man juh få en svårighets ökning om man försöker aktivera alla på samma gång.. inte enligt reglerna men men..

Hata inte låt nån annan göra det åt dig!

Lycan

Hero
Hårt mot hårt.

Ge igen med samma mynt. Om spelarna fular sig, döda dem.

Lycan - obarmhärtig (inte)

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Frågan är bara vilka mål sagda artifakter hittar. Att rikta varje kostar handlingar..... om du inte riktar alla, tar dem slumpvisa mål. Kanske till och med användaren själv eller den stackars SLPn som RP ska skydda. *flinar elakt*

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast

IndraTisteltagg

Veteran
man kan vel göra så att de varge runda det finns mer än en person inom 30m(och de är "på"), skuter alla en blixt(eller liknande) på slumpmässiga mål, men alldrig på den som är närmst artifakten(i detta fallet, en själv).
eller?

- Endast när helvetet fryser till is(osv)...
...DÅ kan jag KANSKE tänka mig kyssa en missla.