Nekromanti Magiska Föremål

Lord decado

Veteran
Jag lade in ett magiskt ishani en gång. Magiskt på sådant vis att det inte gick att ha sönder, samtidigt var deet förbannat så alla som använde det blav passligt farliga och hackade på allt som rörde sig, amputerade det som ishanin träffade :gremgrin:. Men annars brukar jag hålla magiska vapen tabu.

nordan

Swordsman
Mästerhantverk

En mästersmed lever på att sälja sina übersvärd. En mästerskräddare lever på att sälja ursnygga kreationer. En alkemist borde rimligtvis leva på att sälja det bästa han kan åstadkomma. Sen är frågan: Hur mycket efterfrågan finns? Hur många artefakter vill folk ha, och är villiga att betala för?

Praetori

Warrior
Re: Alternativ

Näe, spelar inte i Mundana.
Vi började lira eon när det kom typ. Å då spelade vi redan D&D. Så vi portade kampanjen till min spelvärld.

Den skiljer sig en hel del från Mundana.
Finns dock inslag av både Alver och Tiraker, Dvärgar å misslor, men med lite andra bakgrunder å släkten.

Sen har jag arbetat fram tonvis med eget mtl om världen, mest kartor (som krossar "för att få skryta lite" neogames egna).

Så sanningens väktare kommer från en stad som kallas Wislan (Eller Talanvaar, beroende på om man e lärd eller ej).
Där finns alla magikerhus representerade och det är den enda staden som egentligen är "officiell magistad".

För att det hela inte ska spåra ur har magikerna (eller det urgamla sällskap som lät bygga hela rasket "kallade för Arcanerna" låtit införa Sanningens Väktare, som funkar ungefär som en gilles-polis. De ser till så att magikernas dåliga rykte inte förvärras av virrhjärnor och irrläror.

Jaggernaut

Hero
Re: Alternativ

Okej då förstår jag.

Har själv kommit på en ungefärlig idé. Jag håller på att skapa en egen kontinent med ett antal länder och så för mina spelare. :gremsmile: