Vi vet att magiska föremål för det mesta endast är en förbättring av grundvarianten.
Du har ett svärd som ger eldskada och ser mäktigt ut med alla flammor.
Yxan ger magiska infektioner och Den stora stridshammaren förvandlar det den träffar till is.
Ringar gör oss osynliga, skor ger oss möjligheten att gå på vatten eller flyga. Rustningar skyddar oss mera.
Läste om en DM som hade en extra ide med magiska föremål. Denne kunde ge magiska föremål något absurda egenskaper för att se hur spelarna kommer att hantera situationen.
T.ex en sköld som drar till sig pilar.
Är sånthär känt och något utbrett?
Hur förhåller ni er till iden att ge föremål en konstig egenskap?
Bonus, vilka egenskaper skulle du ge åt vad?
Jag funderade på ett Glas vapen som lätt går sönder men alla delar söker sig tillbaks till vapnet och det repareras inom några rundor. Extra skada åt träffade motståndare om vapnet gick sönder då skärvorna söker sig ur kroppen.
Du har ett svärd som ger eldskada och ser mäktigt ut med alla flammor.
Yxan ger magiska infektioner och Den stora stridshammaren förvandlar det den träffar till is.
Ringar gör oss osynliga, skor ger oss möjligheten att gå på vatten eller flyga. Rustningar skyddar oss mera.
Läste om en DM som hade en extra ide med magiska föremål. Denne kunde ge magiska föremål något absurda egenskaper för att se hur spelarna kommer att hantera situationen.
T.ex en sköld som drar till sig pilar.
Är sånthär känt och något utbrett?
Hur förhåller ni er till iden att ge föremål en konstig egenskap?
Bonus, vilka egenskaper skulle du ge åt vad?
Jag funderade på ett Glas vapen som lätt går sönder men alla delar söker sig tillbaks till vapnet och det repareras inom några rundor. Extra skada åt träffade motståndare om vapnet gick sönder då skärvorna söker sig ur kroppen.