God45
#PrayersForBahakan
Så jag håller på att köra en kampanj i Forgotten Realms där jag kör 3 färdigskrivna kampanjer samtidigt för att se vad som händer. Spelarna har gett mig en utmaning i det att de hörde talas om Harper organisationen och bestämde sig för att ja, vi vill vara en grupp magiska kommunister som är ute för att befria folket från förtryck, störta adeln, slåss mot de expanderande handelshusen (speciellt det som styrs av en ond gud och det som styrs av Yuan-Ti) och skapa ett nytt samhälle. Vilket jag tycker är jätte coolt. Så hittills har detta kastat in dem i en marktvist för att hjälpa en by, politiska intriger, strider på gatorna, lite gammaldags uppvigling av folket och dödandet av två drakar som ett av handelshusen använde som en del av en protection racket. Men jag skulle gärna vilja ha mer saker att kasta på mina spelare som låter dem vara revolutionärer och slåss för mannen på gatan. Så har ni några bra idéer skulle jag gärna vilja höra dem
Gruppen är bara precis höglevel och består av:
Mänsklig Paladin och gruppens Lenin
Dragonborn beastmaster ranger och gruppens Stalin
Alvisk sorcerer och gruppens Trotsky
Gnome cleric av jordbruk och gruppens Mao
Mänsklig bard av det mer akademiska slaget och gruppens Engels
Gruppen är good och delad mellan Lawful och Chaotic ganska jämt. De är dock helt ok med att skjuta drakar i ryggen med ballistor och att döda baby offrande häxor, adelsmän och kapitalister.
Gruppen är bara precis höglevel och består av:
Mänsklig Paladin och gruppens Lenin
Dragonborn beastmaster ranger och gruppens Stalin
Alvisk sorcerer och gruppens Trotsky
Gnome cleric av jordbruk och gruppens Mao
Mänsklig bard av det mer akademiska slaget och gruppens Engels
Gruppen är good och delad mellan Lawful och Chaotic ganska jämt. De är dock helt ok med att skjuta drakar i ryggen med ballistor och att döda baby offrande häxor, adelsmän och kapitalister.