Nekromanti Magiska revolvrar

God45

#PrayersForBahakan
Innan jag börjar så vill jag säga att det här är den första tråden jag startar under mitt andra år på forumet. Jag har nu varit här i 366 dagar och jag vill tacka er alla som bidragit till att göra det här till det bästa internet communitit jag varit en del av :gremsmile:

I alla fall, jag håller på att spelleda en Ravenloft kampanj i Pathfinder. En av karaktärerna är en Gunslinger och använder revolvrar, ett vapen som generellt inte finns att tillgå i domänen som gruppen befinner sig i. Jag vill ha med någon från hans hemvärld som jagar honom för att hämnas och jag vill att den killen har en magisk revolver som han först använder mot gruppen och som gunslingern sedan kan loota. Jag vill inte bara ha ett +1 vapen utan något coolt med den där western mystiken över revolvern.

Några förslag?

Cybot

Mest spelbar
Det är svårt att säga utan att veta vilken kraftnivå och lite mer om backstory osv.

Det skulle dock vara ganska coolt med en anti-gunslinger revolver.

Braddocks Revenge
De Fem Demonernas banditgäng lämnade ett spår av förödelse flera mil brett över [världens] brända jord. Brända settlements, änkor, änkemän, föräldralösa, stulen boskap och en rad av sheriffer som antingen gömde sig i fruktan eller dog när de försökte sätta sig upp emot dem.
Deras mordiska plundringståg tog slut i Varans Bluff, och det som stoppade dem var inte ett stort uppbåd eller en legendarisk gunslinger, utan en ödmjuk urmakare, Henry Braddock.
De hade kommit till Braddocks stad ett år tidigare, och där hade de dödat Braddocks fru, hans barn och hans yngre bror.
Braddock var uppfylld av hat efter sin förlust, och när han förstod att det inte fanns en prisjägare, sheriff eller vigiliante inom 100 mil som vågade sätta sig emot De Fem Demonernas Gäng så tog han saken i egna händer.
Han var ingen skicklig revolverman, så för att genomföra sin hämnd skapade han Braddocks Revenge.

Braddocks Revenge består av en underlig revolver, en mekanisk handske och ett hattspänne.
Braddocks Revenge är i grunden en svagt magisk revolver. Den förbättrar pricksäkerhet och reflexer, men dess största kraft är att den tillåter skytten att deflektera motståndarens kulor genom att skjuta bort dem.

Braddocks Revenge (Revolver)
+1
+1 Dexterity (eller reflex save?)
Deflect Arrows Feat

P.S: Fippla gärna med vilka bonusar den har och hur stora de är. Jag har inte spelat Pathfinder på länge.

God45

#PrayersForBahakan
Det här är den bästa iden! :gremlaugh: Jag ska fibbla lite med bonusarna och grejer men allt annat tänker jag använda rakt av! Tack :gremlaugh:

God45

#PrayersForBahakan
Arvidos MC said:
Olika ammo = Olika effekter!

Finns en Spellslinger playbook till Dungeon World, kan det vara något? Går att läsa hela häftet med "Full preview"

http://rpg.drivethrustuff.com/product/112749/The-Spellslinger---A-Dungeon-World-Playbook

Ghost bullets is a must.
Nice, ska kolla på det här. Jag har redan planerat att ha med speciella kullor, just nu har Gunslingern bara bly och silver men jag vet att han planerar att skaffa både magiska och kulor med en träkärna för att ta sig an vampyrer :gremsmile:

Cassius

Hero
I Unknown Armies cirkulerar det en revolver i den ockulta undrevärlden som börjar blöda när personen befinner sig i fara(lite spindelsinne). Blodet kommer från ärr i kolven som bildar texten "You did it". Bakgrunden är lång och handlar om en slavägare som använt revolvern för att mörda sin bror. Det gör också revolvern lite störig eftersom det är jävligt muppigt att börja blöda hur som helst samt att det kan vara en give away. Jag gillar det mest för att det är jävligt bra, men omständigt plus att de inte ger några direkta fördelar i strid.

God45

#PrayersForBahakan
Cassius said:
I Unknown Armies cirkulerar det en revolver i den ockulta undrevärlden som börjar blöda när personen befinner sig i fara(lite spindelsinne). Blodet kommer från ärr i kolven som bildar texten "You did it". Bakgrunden är lång och handlar om en slavägare som använt revolvern för att mörda sin bror. Det gör också revolvern lite störig eftersom det är jävligt muppigt att börja blöda hur som helst samt att det kan vara en give away. Jag gillar det mest för att det är jävligt bra, men omständigt plus att de inte ger några direkta fördelar i strid.
Det här är coolt på det där sättet som bara Unknown army gör det. Så jag måste använda det här någonstans, speciellt då temat på min kampanj är att alla karaktärerna är skyldiga till någonting fruktansvärt som de försöker fly från/konfrontera/förneka.

"You did it" :gremlaugh:

Cassius

Hero
Annars skulle jag gilla om den fick första kulan i alla skjutvapen inom 100 meter att klicka. Även sin egen revolver(men det är en ganska stor fördel om man vet om det det). Men han måste mata den med sitt eget blod och behandla den som en person för att de ska fungera.

God45

#PrayersForBahakan
Cassius said:
Annars skulle jag gilla om den fick första kulan i alla skjutvapen inom 100 meter att klicka. Även sin egen revolver(men det är en ganska stor fördel om man vet om det det). Men han måste mata den med sitt eget blod och behandla den som en person för att de ska fungera.
Och nu är den användbar :gremsmile: Det lägger jag till :gremlaugh:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag tänkte jag skulle berätta lite om en webserie som heter Skullkickers som är en DnDlik fantasyserie där ena hjälten har just en revolver. Eftersom det jag kommer att berätta berättas en bit in i serien sätter jag det inom en spoilertag:

Ena hjälten kommer ursprungligen från en westernfantasyvärld, där han var en beryktad gunslinger som reste runt och dödade monster. Ett av monstren han gav sig efter var en Thuul, som är ett multidimensionellt monster som sprider sig mellan olika världar och tar över folk genom att dominera deras tankar.

Gunslingern råkar bli fast under Thuulens kontroll, och då denna vill ha en förkämpe som dödar alla som konkurerar med thuulens makt så får varje person den dominerat (gunslingerna och en kult) stiga fram, sticka ner handen i en sjö av magi och säga vad de önskar sig. Om de är tillräckligt viljestarka för att överleva får de sin önskan uppfylld.

Kultmedlemmarna dör, men gunslingern överlever och får sin önskan uppfylld: en revolver som inte slutar skjuta förrän alla hans fiender är döda (alla närvarande fiender, skall sägas). Han tillbringar en del tid i thuulens tjänst med att döda monster, men lyckas sedan bryta thuulens kontroll när han inser thuulens planer på att ta över alla dimensioner som finns. Gunslingern börjar skjuta sönder thuulens ägg, men blir ivägskickad till en annan dimension, nämlingen den här DnD-lika världen. Men han har fortfarande revolvern med sig.

Den här revolvern drivs så att säga av gunslingerns själ, och till och från när han får slut på kulor så spyr han (bokstavligt talat) upp nya kulor. Men revolver behöver inte laddas om förrän alla fiender inom synhåll är döda.

Så man skulle ju kunna tänka sig någonslags variant av den idéen. Kanske förblir gunslignern under thuulens kontroll, men skickas iväg till en annan dimension för att undanröja några hot. Men en av dina hjältar besegrar honom och tar kontrollen över pistolen.

Just det här att den inte behöver laddas om förrän alla fiender är döda tycker jag är en riktigt trevlig "nudge" till vilda western med den klassiska "sjunde kulan", där två sexskjutare räcker till att meja ner trettio män. =)

Kräkla

Veteran
Klassiska ärväl, det tar aldrig slut på kulor i den? Eftersom att Patfinder är 3.X såskulle inte det förvåna mej ett dugg ifall att det är detvanliga för magiska pistoler iochförsej.

Kanske, snabbdragning? Man får skjuta två tre skott före alla andra i varje strid, dom räknas som surpsied. Eller också att pistolen funkar som Wand of Truestrike, 50 charges max och varje gång man skjuter så kan man välja att använda encharge på att få truestrike på det skottet (+20 alltså).

Cybots var bästa förslaget dock. :gremsmile: