Rymdhamster;n192013 said:
Men fildelning ÄR ju ett lagbrott. Jag är helt med på att man kan tycka att det inte _borde_ vara ett lagbrott, men idag i Sverige så är det fortfarande det. Så att föreslå att man ska använda sig av fildelning är ju att föreslå att man ska begå ett brott.
Eller?
Rent tekniskt sett kunde det snarare vara I stil med att säga "jag har hört man kan köpa knark I röda huset på odenplan" alltså inte olagligt I sig.
Att däremot varna om det är upp till moderator-kåren, I det här fallet blev det så, jag har sett Andra som hintat men inte fått varning. Varför? Ingen aning, kanske blev de helt enkelt inte upplysta om det, kanske Kom varningen efter att jag slutat följa tråden. Det spelar ingen roll. Är man missnöjd kan man överklaga, men man gör det inte I tråden.
Ni här säkert sett just Krille gå ut och be om ursäkt för en tillbaka tagen banning, det kan ske, moderatorerna (iaf krille men säkert resten också) vågar stå för det de gjort. Att bete sig som nu skedde däremot går emot reglerna och de personer som återkommande bryter mot reglerna får skylla sig själva.
Vid det här laget borde de flesta veta att man käftar inte emot I tråden.