Nekromanti Magnus Seter

lave

Warrior
Vår gode Magnus har tydligen inte enbart skrivit bra böcker till DoD (kaos väktare) utan har dessutom, som bekant, skrivit första (officiella) äventyret till DoD6. När jag idag kikade lite på min hårddisk hittade jag även ett äventyr som heter "Svarta handen" som en viss Magnus Seter skrivit. Finns det flera godsaker ute på internet av Magnus som man kan läsa i väntan på Vinterskogen???

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Öööh...

...det börjar bli lite pinsamt... men, visst...

Tyvärr finns det inge mer till Drakar ute på Internet, eftersom jag inte skrivit så mycket till det. Lite artiklar och äventyr till Cyberpunk, Call of Cthulhu, WFRP, Nya Mutant, Wastelands och Western finns på www.rollspel.com. Lite Kult-material finns utspritt på nätet.

I Sinkadus nummer 31 till 38 finns lite grejer, bland annat et äventyr som heter Det Höga Tornet (till Drakar och Demoner).

Ha det så kul!

MVH

Magnus

PS Kartor till Den Svarta Handen kommer nån gång i framtiden. Kanske när jag konverterar äventyret till DoD6. DS

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Bosse_UBBT

Swordsman
Re: Magnus Seter (OT)

Halloj.

Nog för att det är lite off topic, så måste jag bara säga att jag diggar ditt gamla Kult äventyr "Sista Hoppet" (från sinkan 30-nånting, och senare kult 2:ed). Spellede det nyligen med ett par nybörjare (tjejer som provade rollspel för första gången)... muahahaha! (de hade kul, för övrigt)

Ser fram emot Drakar äventyret.... när det väl dyker upp.

/Andreas - kunde inte slita sig från att ge en anekdot.

Sodivra

Champion
Sista hoppet

Hmmm, är det inte det där "dom ska brinna, inte jag, mamma!"
Med Christofferson.. Eller nåt.. (Har aldrig spelat kult, men läste äventyret.. Äckel-päckel..)

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!