Nekromanti Magnus Seter...

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
...När jag läste Vinterskogens Hemlighet blev jag fast. Så som du beskrev allt, det var helt fantastiskt. Men slut med fjäsket, jag läste att du skrivit fler äventyr, finns dom att ladda ner någonstans och kommer det fler äventyr från dig till DoD6?

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
//Rädda Dig Själv Från Helvetet.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tack, och ja...

...det finns en massa material av mig på nätet. Bara två DoD-äventyr och de är jag inte alls lika nöjd med som Vinterskogens Hemlighet.

Det Höga Tornet till DoD hittar du i Sinkadus 38.
Den Svarta Handen till DoD hittar du på rollspel.com

På rollspel.com hittar du också The Mexican Connection, en episka kampanj för Western, som jag är ganska nöjd med.

Där ligger ett Cyberpunk-äventyr också, men det är lite väl Off Topic för att jag känner att jag kan göra reklam för det också.

Och ja, det kommer fler äventyr från mig. Förhoppningsvis till DoD6, annars till d20-systemet.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

King Kromm

Hero
Re: Tack, och ja...

Kan man på något sett få tag på Det höga svarta tornet utan att behöva gå bärsärk genom hela sverge i jakten efter sinkadus nr38?

/king Kromm

Magnus Seter är en oerhört skicklig och produktiv författare. Bara på www.rollspel.com har vi en hel del alster författade av honom till olika spel. Om vi börjar med äventyr kan du hitta:

Den svarta handen - äventyr till Drakar och Demoner. Tyvärr saknas kartor

Family business - till Cyberpunk 2020 (kartorna saknas)

It's no fun, being an illegal alien - till Cyberpunk 2020

Slaghökarna - till Nya Mutant

Den svarta karavanen - Wastelands

The Mexican Connection: En episk konventskampanj i 5 fristående delar till Western (delarna heter Prologen, I Hämndens Timma, Dödens Land, Flykten från Rio Pasa och Duell i Ingen Mans Land)

Sedan finns ju alltid artiklar också:

Skandinavien för Call of Cthulhu - vad hände på hemmaplan under 20-talet?

Cyberpunk stat generation options

En mörk framtid - om Cyberpunk

Paying the price for metal - om Cyberpunk

Dalarna och Gästrikland i Sverigemodulen till Wastelands

The Unofficial WFRP Companion, first edition, 1991 - till Warhammer Fantasy Role-playing

Uppgörelsen - en episod ur den amerikanska västerns blodiga historia (Western)

Vi hoppas få se mer av Magnus även i fortsättningen:)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Det kanske har frågats om förut, men har du planer på ett nytt äventyr till DoD6? Kommer du att medverka i Jorges bestiarium?

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Rosen

Myrmidon

<I>Kan man på något sett få tag på Det höga svarta tornet utan att behöva gå bärsärk genom hela sverge i jakten efter sinkadus nr38?</I>

Beror på var i Sverige du befinner dig. (-:
Enligt deras lista har Legend just nu tre ex inne av #38 - det billigaste av dem kostar 80 spänn, men ändå.

--
Åke

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
STOPP! STOPP!

Om någon har några idéer på att köpa Sinkadus 38 enkom för att få tag på Det Höga Tornet, så STOPP! Det är helt annorlunda än Vinterskogens hemlighet, det är inte särskilt bra (men kan vara värt att spela om man har det). Ingen sagokänsla alls! På allvar alltså.

Jag vill inte att någon pröjsar en massa pengar för att få tag på Det Höga Tornet, för det är det inte värt! Risken är att ni känner er lurade!

Fast det är klart, det passar ju bra för helt nya spelledare... linjärt som det är. :)

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se