Rock my world.
"Sakta i backarna Mr Friformare."
- "Mr. Friformare"? Jag!? Förolämpa inte friformarna, eller mig för den delen. /images/icons/tongue.gif
"Jag betvivlar starkt att det var någon obskyr regel som dödade fixaren(det var butlern som gjorde det)."
- Hmm... Butlern? Var kom han ifrån?
"Mig vetterligen finns det inget rollspel som har regler där det krävs tärningsslag bara för att öppna en dörr."
- Mja, de flesta rollspel med regler kan användas för att ta reda på om man lyckas öppna en dörr. Ett regelsystem kräver ingenting egentligen, eftersom det (såvitt jag vet) är upp till spelledaren att avgöra när, hur och varför regler ska tillämpas.
"Snarare var det så att SL till varje pris ville avliva rollpersonen."
- Ja och nej. SL gjorde "regelrätta" uppmaningar, spelaren slog och fumlade, SL bedömde att situationen krävde skada och rollpersonen dog regelmässigt riktigt. Men han hade förståss aldrig dött om inte SL avkrävt ett slag från början. Vilket också var min huvudsakliga poäng.
"Så klanka inte ner på oss övriga icke-friformare bara för att det finns dåliga SL:ar."
- Men ta det mer personligt! Jag sa att det var min uppfattning och att det var ett exempel på ett "worst-case-scenario", dvs det värsta tänkbara som kan hända, i regelspelande. Dessutom var mina små pikar riktade mot "fanatiskt tärningsspelledande", något som jag inte tror att särskilt många skulle "bekänna sig till". Lika lite som friformare skulle vilja kalla sig "fanatiska". Dessutom skrev jag att jag inte var helt seriös, vilket var precis så.
{ [color:red]§</font color=red> e r a p h i m }