Ja, kan ju slänga in en fundering då det var min karaktär som fick tråden att starta lite
Har inte spelat WoD så mycket innan så är ganska ny till det men kände för att testa Malkav för att det verkade kul men kan ju slänga upp min syn på den så kanske mera erfarna kan säga hur det går sig i WoD världen att spela Malkav så
.
Tänkte väl mest som smrtihara skrev att gå på sjuk delen mer än galen delen. Typ såhär:
Han var väldigt godtrogen (typ blond och blåögd) när han fortfarande andades men snappade totalt när han slutade. Istället för att tro är han paranoid, alla är ute efter honom och litar inte på någon förutom på sin Sire och Malkaverna, för det var ju trots allt dem som visade honom sanningen, alla andra är ju galna.
Tänkte välja den del av Skitzofreni som gör att man hör röster för det ska eventuellt vara rester kvar från hans levande jag som ställer till det vid moraliska dilemman eller då man ska lita på folk och gör att han vankar av och han, muttrandes och kan antingen bli helt rasande eller sätta sig i ett hörn och strunta i att kompisar blir uppätna av varulvar. Detta kommer bli roligare då jag funderar på att ta Medium fördelen som gör att man ser spöken och har en viss status hos dem.
Tanken med triggers var att skitzofreni "aktiveras" när personen hamnar i situationer som man inte klarar av. Som en tanke var att han anser alla under hans dödsolder är "oskyldiga" medans alla som är äldre än hans föräldrar är onda då de inte berättar att det finns vampyrer och varnar alla... för alla vet ju att vampyrer finns, de spelar ju bara... och min karaktär spelar motvilligt med. Vilket gör att han gärna feedar på äldre, men inte så mycket på yngre vilket kan också "trigga" hans skitzofreni. (Tanken är kanske att hans föräldrar "råkade" göra en vampyr arg, som kom tillbaks några år senare och tog ut det på min karaktär, varav han tror att alla "vuxna" vet att vampyrer existerar... vilket de gör
).
Men ja, detta var väl grunden, kanske tagen massa gånger innan men men. Så skulle detta kunna funka som en malkav? Ganska lugn, tillbakadragen då han inte litar på någon och gärna tar fram informationen själv och vid moraliska/"lita på person" situationer har livliga diskutioner med sig själv (eller spöken... men det vet inte andra spelare) och kan utan anledning bli frenzy eller tåtalt nerdäppad.