I følge Euro så ble det satset stort på Skåneregionen på 10- og 20-tallet, dvs at Malmø som den viktigste byen fikk et løft.
Men hvorvidt Malmø kan regnes som en egen by i 2059 er usikkert da denne nå regnes til København og kun er 5min unna med Maglev.
Min gjetning er at megaforetakene har lagt sine kontorer i København-delen, mens Malmø har et mindre betydningsfullt forretningssentrum, hvor du vil finne kontorene til de foretak som ikke ser seg råd til å leie i Københavns City.
Ellers vil jeg tro at Malmø muligens kan være en av de litt "finere" delene av storbyen.
Tenk også litt historie, de byene i Europa som har større bydeler fra gammel tid (dvs 1700-1800 tallet og eldre) som er godt bevart vil nok tiltrekke seg sosieteten og regnes som verneverdig og flott (Og dyrt). Hvis Malmø har noe slikt idag så kan du regne med at de fremdeles har det om 55 år.
Ta en titt på hvordan Malmø er idag, hovednæringer bebyggelse, ekspansjonsmuligheter og lignende.
Er det en Industriby, så vil den nok være mye mer fabrikker, lagerbygg og betongblokker med arbeidere.
Er det IT og teknologi det satses på, vil det nok være høyere lønn, bedre boliger, forskningslaber, kontorbygg osv.
Når det gjelder kriminalitet er nok det avhengig av hvor på
rik-fattig aksen du plasserer byen.
Det er også en mulighet at byen har kommet totalt i skyggen av københavn og er stort sett ganske nedslitt og kontrollert av gjengene (Som så mye annet).
Kort sagt: Malmø kan være akkurat slik du vil ha den i din Neotech-verden uten at det går utover realismen, men den er nok i skyggen av København
-jeg er nok egentlig ifra feil land for å svare (sleng inn en kampanje i Norge!!), men jeg svarer likevel