Zorbeltuss
Hero
Jag hade en diskussion om en felskrivning under en sökning av main battle tanks med en kompis på skype, felskrivningen var då man battle tank och vi kom kvickt överrens om att Sean Connery skulle ge namn åt en ( diskussionen innan var om att döpa tanks, något som inte alla länder gör) och efter ett tag kom vi på att karisma är grejen med dessa man battle tanks.
Vi kom snart överens om att bara för att det hette man battle tanks behövde det ju inte vara män som var namngivarna, och senare kom jag att tänka på ett citat jag inte vet var det kommer ifrån och om det är felciterat "It takes a man not to resort to weapons against his fellow men.".
Så jag har några exempel på personer som har en enastående karisma som kan rubba länder, ni får gärna lägga till fler eller ifrågasätta mina val, politisk åskådning är mindre relevant men det finns väl gränser.
Man Battle Tanks (i ordning av hur de kom upp i diskussion och efterföljande tankar):
<ul style="list-style-type: disc">[*] Sean Connery
[*] Stephen Fry
[*] Carl Gustaf Emil Mannerheim
[*] Tilda Swinton
[*] Amelia Andersdotter[/list]
/Zorbeltuss som har lämnat ut några, mest för att se om dessa kommer läggas till igen
Vi kom snart överens om att bara för att det hette man battle tanks behövde det ju inte vara män som var namngivarna, och senare kom jag att tänka på ett citat jag inte vet var det kommer ifrån och om det är felciterat "It takes a man not to resort to weapons against his fellow men.".
Så jag har några exempel på personer som har en enastående karisma som kan rubba länder, ni får gärna lägga till fler eller ifrågasätta mina val, politisk åskådning är mindre relevant men det finns väl gränser.
Man Battle Tanks (i ordning av hur de kom upp i diskussion och efterföljande tankar):
<ul style="list-style-type: disc">[*] Sean Connery
[*] Stephen Fry
[*] Carl Gustaf Emil Mannerheim
[*] Tilda Swinton
[*] Amelia Andersdotter[/list]
/Zorbeltuss som har lämnat ut några, mest för att se om dessa kommer läggas till igen