Re: Xena [OT]
"Striderna i serien suger fett men vissa avsnitt har hyffsad handling så jag ser på den för att hämta inspiration till äventyr, och det har blivit fyra hittils."
Intressant idé. Håller självklart med om striderna; Xena är en av de serier där man vet att de som slåss är ruttna på det. Om man säger så - skulle Xena någonsin stöta på den medeltida ekvivalenten av en 3 dan Kenjutsuka (jo, det heter tydligen faktiskt så), skulle det förvåna mig om hon hann ens höja svärdet för att utdela ett av de där löjliga rotationshuggen...
Om möjligt suger striderna i Herkules ännu mer eftersom han aldrig använder svär och alltid duckar tre hugg per strid som går i s-l-o-w-m-o-t-i-o-n.
Du menar att Matrix är bättre på den punkten, va? ;-)
I alla fall uppträder hon i vissa herkules äventyr som hon var innan hon fick sitt mirakulösa "uppvaknande".
Personligen tycker jag att hela serien är väldigt underlig, i det att hela befolkningens mentalitet verkar vara samma som hos dagens amerikanska medelklass. Det känns verkligen som om människorna hyser någon slags förtäckt egalitetskänsla trots att detta är i gamla Grekland - någon annan orsak till att någon respekterar "krigarprinsessan" Xena kan jag inte finna. =)
--
Björn
"That's unsportsmanlike. You can't just let the other guy win, can you?"