Nekromanti manliga kvinor...

Helmgast
Könsroller

Du måste väl förstå att det bara handlar om könsroller. "Egentligen" är det nog ingen skillnad, men "attraktiva" kvinnor tvingas bete sig på ett annat sätt. Kvinnor och män är olika fysiskt, men inte mentalt.

Har du Svenil, så kan du ju läsa under Spännis och Bimbo.

Rosen

Myrmidon
Hur är det med SL? Han måste spela kvinnor hela tiden. Om han inte kan göra en seriös kvinna blir hela världen ett skämt.

Nej, bara halva världen. (-:
För mig känns det då inte som ett nämnvärt större problem än när alla dvärgar blir tjuriga, alla köpmän feta och alla pirater säger "Arrr" hela tiden...

--
Åke

Ymir

Liten kantbaron
Re: Sexualitet

Tja....vissa mentala skillnader lär ju finnas, men de torde inte vara så stora - det handlar nog mest om sexualiteten, då. Iofs, allt handlar ju om den, iallafall om man frågar Freud, som var en klok man. Nåja...jag bara dravlar.

- Ymir, underskattar dock inte sexualitetens betydelse för rollpersoners personlighet

Helmgast
Hur menar du [ant]

Ska tjejen vara den som bara tackar och tar emot? Du fattar nog vad jag menar.

Helmgast
Hur menar du? [ant]

Ska tjejen vara den som bara tackar och tar emot? Du fattar nog vad jag menar.

Klichéer är bra, det tycker jag också.
Min spelgrupp litar inte på någon värdshusvärd som inte är fet o svettas kopiöst. Gärna lite flintskallig också.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Könsdebatt - Inte här

Jag har gjort misstaget att ta upp könsdebatten här på forumen förut, och det har i samtliga fall resulterat i att fjantfeministerna dykt upp och ställt till med forumkrig. Ämnet är uppenbarligen fruktansvärt känsligt. *minnas den fina debatten om modifikationer pga kön, som slutade i strypmord mer eller mindre*.

Vill du diskutera saken eller ha en förklaring på vad jag menade, uppsök mig på ircnet - #rpgonline. Här vill jag inte prata om det igen.

- Ymir, har forumerfarenhet nog att undvika vissa ämnen.

Blippe

Warrior
noi

Nej det är klart, de är skotska samurajer, men framför allt är de übermensch!

(Nof: Nothing of importance (hej jag har all rättighet att hitta på egna fåniga förkortningar!))