Re: manligt och kvinnligt...
Eller så kanske det är dagens roll du har intagit i debatten? Argumentationen och envisheten jag upplever att du påvisar i tråden påminner om den som judeutrotningsförnekarna använder, och bara det gör den tröttsam nog att undvika.
Heh, du lär dig. Istället för att försöka bemöta jämförelsen med förintelseförnekarna, tänker jag helt enkelt säga att jag fortfarande väntar på
exempel på beteenden som är ett resultat av biologiska mentala skillnader snarare än sociala. Att presentera undersökningar och artiklar som är fulla av hål säger mer om biologismen än om mig - jag har redan påpekat exakt vad som var problemet med artikeln (dvs, att ungarna faktiskt fick en jävla massa sociala influenser från andra håll än föräldrarna, även om nu dessa faktiskt behandlade sina barn lika) - och inte hört några motargument. Bara en massa sårat gnällande - "nu säger du bara emot för att vara emot, dina argument är DUMMA - dum-dum!"
Det brukar vara en massa tal om att det finns undersökningar åt alla möjliga håll aom minsann bevisar att män är biologiskt disponerade att lyfta skrot och dricka öl medan kvinnor är biologiskt disponerade att skvallra och shoppa. Generellt får man tjata ganska länge innan någon lyfter fram en faktisk undersökning, och det visar sig alltid att man i undersökningen helt ignorerat ett flertal starka och viktiga faktorer.
Fatta mig rätt nu: Jag älskar att bli motbevisad. Om jag säger att USA har 6.7 biljoner innevånare, så blir jag jätteglad om någon rättar mig och pekar på en trovärdig statistik som säger 301 miljoner. Då har jag lärt mig någonting. Däremot går jag inte med på något bara för att den säger något - om någon motsäger mig med att "nä - USA har faktiskt ÅTTA biljoner innevånare" och inte ger några andra källor än att de tror att de hörde sin pappa säga det nångång, så har jag svårt att se varför jag skulle byta åsikt.