Nekromanti Manworld D20

Spitfire

Swordsman
Re: Vandread är mecha, hursomhelst. [ANT]

men va faaaaan,
ännu en serie man ju bara MÅSTE se...
och jag som börjar få ont om plats på hårddisken...

DanielSchenström

Swashbuckler

"och jag som börjar få ont om plats på hårddisken... "

Du menar förstås filmhyllan då warez av alla de slag inte diskuteras här på forumet.

Troberg

Sinister eater

Du menar förstås filmhyllan då warez av alla de slag inte diskuteras här på forumet.
Självklart äger han original också, men föredrar den mer behändiga hanteringen man får med en hårddisk. Eller hur?

Så är det i alla fall för mig med exempelvis B5 och Prisoner.

Morgoth

Swashbuckler
Hehe, well...

Troberg har fler än ett fåtal gånger nämnt sin FTP-server, var man kan ladda ner extentions till Paint Shop Pro, och annat sådant. Två fel är inte ett rätt, men kom igen, alla warezar nuförtiden. Det är bara en fråga om att gå ut med det.

Troberg

Sinister eater
Re: Hehe, well...

Troberg har fler än ett fåtal gånger nämnt sin FTP-server, var man kan ladda ner extentions till Paint Shop Pro, och annat sådant.
Men jag har aldrig nämnt adressen eller inloggningsinformation. Det är det som räknas. Så länge som den är en privat företeelse för mig så är den inte juridiskt ifrågasättningsbar.

Morgoth

Swashbuckler

Självklart äger han original också, men föredrar den mer behändiga hanteringen man får med en hårddisk. Eller hur?

men va faaaaan,
ännu en serie man ju bara MÅSTE se...
Japp, det låter ju som det troligaste motivet.

Troberg

Sinister eater

"Självklart äger han original också, men föredrar den mer behändiga hanteringen man får med en hårddisk. Eller hur?"

"men va faaaaan,
ännu en serie man ju bara MÅSTE se..."

Japp, det låter ju som det troligaste motivet.
Japp, han äger den, men har inte sett den för att VHS är så krångligt. Är det så konstigt? Mina B5 var inte urplockade ur plasten förrän jag lånade ut dem (och det var inte förrän då jag märkte att en innehåll fel kassett...).

Morgoth

Swashbuckler
Fast...

Ta från de rika och ge till de fattiga!

...egentligen handlade det om att gå ut med att man håller på med warez. Det tycker jag är okej, för jag vet ändå att fler än de som erkänner det gör det, och då känns det mer rättvist och hederligt att faktiskt erkänna att man är en tjuv. Annars kommer man för alltid bära mina misstankar.

Mogz - warezar ofta och mycket

Morgoth

Swashbuckler

Tja, jag kan erkänna att hans text kan tolkas på det viset, men jag ställer mig givetvis mycket skeptisk.

Dessutom har han solglasögon, så vitt jag vet kan han har RÖDA ÖGONGLOBER! :gremshocked:

Troberg

Sinister eater
Re: Fast... [rätt så OT]

...egentligen handlade det om att gå ut med att man håller på med warez. Det tycker jag är okej, för jag vet ändå att fler än de som erkänner det gör det, och då känns det mer rättvist och hederligt att faktiskt erkänna att man är en tjuv. Annars kommer man för alltid bära mina misstankar.
Håller med, det är en väldig massa skenheligt hyckleri på området.

Jag drar mig inte för att låta internets magi förse mig, men när det dyker upp något som är verkligt bra så köper jag ändå. Jag använder de pengar jag är beredd att lägga på sådant, jag skulle inte lagt ut mer på det om jag inte kunde använda internets magi. Enda skillnaden är att nu går pengarna till de som verkligen förtjänar det, inte till någon som lyckas göra ett häftigt omslag till något som innehåller skräp.

Som jag ser det så drabbar det de som förtjänar det och gynnar de som förtjänar att bli gynnade. Låter rätt bra tycker jag.

Morgoth

Swashbuckler

Jag drar mig inte för att låta internets magi förse mig, men när det dyker upp något som är verkligt bra så köper jag ändå. Jag använder de pengar jag är beredd att lägga på sådant, jag skulle inte lagt ut mer på det om jag inte kunde använda internets magi. Enda skillnaden är att nu går pengarna till de som verkligen förtjänar det, inte till någon som lyckas göra ett häftigt omslag till något som innehåller skräp.

Nu är vi ute på farliga vatten, dock. Som jag har uppfattat det har du det ganska välställt. Det finns människor (bland dessa, jag) med betydligt sämre inkomst och ekonomi. Dessa människor har ändock lika stor tillgång till internet och är förmodligen mindre villiga att betala för "internets magi".

Annars håller jag med. Jag köper gärna skivor som jag har lärt mig att digga, och det jag huvudsakligen intresserar mig i och investerar i har jag inte brytt mig om att kolla ifall det finns på internet öht - dels för att jag vill se mer av dylikt material, och dels för att jag förmodligen inte skulle uppskatta kvaliteten.

Mogadisho

Troberg

Sinister eater

Som jag har uppfattat det har du det ganska välställt.
Just nu så är jag 500kr inne på nästa lön...

Det finns människor (bland dessa, jag) med betydligt sämre inkomst och ekonomi. Dessa människor har ändock lika stor tillgång till internet och är förmodligen mindre villiga att betala för "internets magi".
Tror du att de skulle betala om de inte hade tillgång till internet? Har man inte pengar så har man inte i vilket fall.

Jag köper gärna skivor som jag har lärt mig att digga
Skiver är ett väldigt bra exempel. Jag var inne i en total inspirationstorka, var trött på den musik jag hade och hittade ingen ny eftersom jag ogärna slumpköper. Genom internet har jag hittat minst ett dussin artister som jag kunnat provlyssna, fastnat för och sedan köpt rubbet de gjort. Dessa artister hade jag inte hittat annars.

Nåja, bäst att sluta diskussionen innan den orsakar trådlåsning, dessutom ska jag slagga nu...

DanielSchenström

Swashbuckler

"Två fel är inte ett rätt, men kom igen, alla warezar nuförtiden"

Du är välkommen hem och leta warez hemma hos mig när du vill. Alla warezar inte. Inte jag. Inte min mormor heller. :gremsmile:

Men en snabb koll på forumreglerna ger att det är okej att snacka warez, inte att ladda upp eller länka till dem. Jag ville främst förhindra banningar och sådant, inte predika för det har jag märkt brukar falla på döva öron.

Morgoth

Swashbuckler

Du är välkommen hem och leta warez hemma hos mig när du vill. Alla warezar inte. Inte jag. Inte min mormor heller.

Inte för att jag tror på det där med din mormor, men du är säkert hederlig nog att avstå helt.

Jag ville främst förhindra banningar och sådant, inte predika för det har jag märkt brukar falla på döva öron.

Alright; Fint!

Rising

Vila i frid
Oallvarligt igen:

I en värld med enbart män är det antagligen annorlunda.
Jag skulle faktiskt tro att det skulle ge överväldigande förändringar om man hade en värld utan mänskliga kvinnor. Det maktförhållande som råder mellan fadern och modern i vår värld (där fadern aldrig kan vara riktigt säker på att hans barn är hans egna) tycker jag på många sätt har dikterat en stor del av vår primitiva kultur. Det är ju exempelvis ingen slump att alla (?) stora religioner idag försöker tygla unga kvinnors sexualitet.

I en värld där endast ena parten tillåts vara kåt (och kvinnor dresseras till att finna poänglösheter såsom rikedom, makt och framgång (och annat som fula män kan ta från snygga män med våld) attraktivt) så kan antalet älskarinnor vara ett tecken på status. Det är svårt att se poängen i sånt tänkande om alla människor är män och kan föda barn med varandra. Det går ju då inte att skilja en "casanova" från en "slyna", utan man är blott en stor älskare, -ett värdeneutralt ord.

Man skulle säkert kunna gå så långt som att hela kapitalismen bara är ett utslag av det skeva förhållandet mellan män och kvinnor i vår värld. Jag är inte övertygad om det, men tanken svindlar ju.

---

Problemet är bara att om man tänker så här så har man på något vis resignerat inför ens fantasivärld. (Jag återknyter här till begrepp jag infört i en diskussion på skräckforumet). Världen engagerar inte längre om den bara blir ett tankeexperiment utan något egentligt reflekterande över vår värld. Istället för något roligt som kommenterar vår värld och vår rollspelshobby så får man något mer eller mindre obegripligt som ingen orkar bry sig om. Studentikost. Akademiskt. Distanserat. Känslokallt. Resignerat.

Det är mycket bättre att på något vis göra ett spel som leker med och utmanar våra fördomar om homosexuella och då framförallt de olika aspekterna av gaykulturen. Strunta i den tråkiga realismen och se till att föra fram själva essensen istället. Om man använder den bildade (och korkade) delen av hjärnan så förlorar man sig bara i ovidkommande nonsens och det man egentligen ville få fram hamnar i skymundan, det gäller att vara smart och icke-akademisk.

---

Förresten, jag vet inte riktigt varför, men den här glada visan passar nästan in som ett ledmotiv. Lika bra att göra länken nu, innan troberg ser till att tråden låses. :^)

/Rising

Spitfire

Swordsman
Re: Eller inga ögon alls! [NT]

hoppsan, hehe.
att lilla jag skulle orsaka sån uppståndelse!

Jag har inte sagt att jag warezar . Teoretiskt sett så kunde jag åsyftat att jag rippar den DvD jag köpt och sen säljer DVDn vidare till affärer som syssla med begagnat. Eller att jag har en kompis som har köpt hela serien som jag sedan lånar och rippar ner till min hårddisk.
Så jag tror nog att visst folk får ta sig i kragen och inte komma med förutfattade meningar. HAH!