Troberg
Sinister eater
Re: Webbläsare... [OT]
Vi kanske ska droppa den här diskussionen nu när folk är tillbaka från LinCon och det finns saker som är On Topic att diskutera igen.
Och är så buggad att den är oanvändbar.Allt jag hittar säger att Netscape 4.x har stöd för CSS1 och att den finns till Windows 3.1...
Nejdå. Det är dock så som nästan alla skaffar program trots allt så det känns fel att bortse från det.Bara för att du kan få tag på en piratversion så gör det väl inte programet gratis?
Jag vill kunna se flera sidor, men skicka dem bakom andra program eller minimera dem alla med ett klick.Vad jag vet så går det inte att få dem bredvid varandra i samma fönster (något som jag har absolut noll intresse i själv).
Räcker 6400x1200?Det jag finner mest intressant är att du vill ha dina sidor bredvid varandra inom samma fönster eftersom det behövs en rätt hög upplösning för att det ska bli användbart.
Å ena sidan kan även små skärmar ha hög upplösning, jag har haft en 15" som klarade 1600x1200. Å andra sidan så har jag ett brett spektrum av maskiner, allt från 286-or till moderna dubbelprocessormaskiner. Å tredje sidan tenderar mina 21" att hamna på mina dåliga maskiner eftersom de är rätt kassa monitorer (gamla). Å fjärde sidan är det olika frågor. MDI i Opera är för att kunna köra på de nya på ett bra sätt, rå HTML är för att kunna surfa på alla browsers, även gamla.Varför är det så intressant? Jo därför att du också argumenterar "med hjälp av" gamla datorer, som i min erfarenhet alltid har små skärmar (läs 14"-15"). Eller du kanske sitter på en 486:a med en 21" skärm? (Vad vet jag?)
Vi kanske ska droppa den här diskussionen nu när folk är tillbaka från LinCon och det finns saker som är On Topic att diskutera igen.