Hägerstrand
Ska aldrig mer gå rogue
På kvällen ska alla marinbiologer sjunga karaoke. Det är tradition, för de sjöng karaoke förra året.
StradhLestat ställer sig på scenen och börjar sjunga:
”Dom ringer upp, på morgonen
Jag lägger mig, går aldrig upp igen
Det fanns en värld där utanför
Som höll mig i hand en gång
Det fanns en liten flicka där
Som sjöng på en sång”
Alla sjunger med och feststämningen är på topp
”Men fiskarna i haven…” fortsätter StradhLestat och avbryts av högljudda rop - ”vaddå fiskar i havet? Är du FISKMONSTER eller?!”
”Va, nej? Låttexen passar eftersom vi är marinbiologer, inte för att vi är fiskmonster! Och vad fan menar ni med fiskmonster? Vi ska forska om havslevande djur, inte vara rädda för några gamla myter” försvarar sig StradhLestat
”Håll käften, fiskmonster” svarar publiken och slår ihjäl StradhLestat med hans karaokemikrofon.
”Det här fluffet är inte genomtänkt, spelledaren har ingen bra förklaring till varför marinbiologer på konferens ska eliminera varandra” kvider StradhLestat medans livsgnistan lämnar hans ögon.
@StradhLestat blev utröstad, han var marinbiolog. Han får skriva en avskedspost som inte har bäring på spelet.
Deltagare:
@Vimes
@Anthrox
@Sidd
@Big Mama
@StradhLestat
@Brynolf
@Basenanji
@Sömniga Isaac
@fjodorsenuba
@Octagonal
@Impetigo
@Badmojo
Länk till rösträknare:
Runda 4 slutar söndag 13/4 klockan 09.00
StradhLestat ställer sig på scenen och börjar sjunga:
”Dom ringer upp, på morgonen
Jag lägger mig, går aldrig upp igen
Det fanns en värld där utanför
Som höll mig i hand en gång
Det fanns en liten flicka där
Som sjöng på en sång”
Alla sjunger med och feststämningen är på topp
”Men fiskarna i haven…” fortsätter StradhLestat och avbryts av högljudda rop - ”vaddå fiskar i havet? Är du FISKMONSTER eller?!”
”Va, nej? Låttexen passar eftersom vi är marinbiologer, inte för att vi är fiskmonster! Och vad fan menar ni med fiskmonster? Vi ska forska om havslevande djur, inte vara rädda för några gamla myter” försvarar sig StradhLestat
”Håll käften, fiskmonster” svarar publiken och slår ihjäl StradhLestat med hans karaokemikrofon.
”Det här fluffet är inte genomtänkt, spelledaren har ingen bra förklaring till varför marinbiologer på konferens ska eliminera varandra” kvider StradhLestat medans livsgnistan lämnar hans ögon.
@StradhLestat blev utröstad, han var marinbiolog. Han får skriva en avskedspost som inte har bäring på spelet.
Deltagare:
@Vimes
@Anthrox
@Sidd
@StradhLestat
@Brynolf
@Basenanji
@fjodorsenuba
@Impetigo
@Badmojo
Länk till rösträknare:
Runda 4 slutar söndag 13/4 klockan 09.00