Varulv Marinbiologkonferensen vid Devil Reef [R4]

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
På kvällen ska alla marinbiologer sjunga karaoke. Det är tradition, för de sjöng karaoke förra året.

StradhLestat ställer sig på scenen och börjar sjunga:
”Dom ringer upp, på morgonen
Jag lägger mig, går aldrig upp igen
Det fanns en värld där utanför
Som höll mig i hand en gång
Det fanns en liten flicka där
Som sjöng på en sång”

Alla sjunger med och feststämningen är på topp

”Men fiskarna i haven…” fortsätter StradhLestat och avbryts av högljudda rop - ”vaddå fiskar i havet? Är du FISKMONSTER eller?!”

”Va, nej? Låttexen passar eftersom vi är marinbiologer, inte för att vi är fiskmonster! Och vad fan menar ni med fiskmonster? Vi ska forska om havslevande djur, inte vara rädda för några gamla myter” försvarar sig StradhLestat

”Håll käften, fiskmonster” svarar publiken och slår ihjäl StradhLestat med hans karaokemikrofon.

”Det här fluffet är inte genomtänkt, spelledaren har ingen bra förklaring till varför marinbiologer på konferens ska eliminera varandra” kvider StradhLestat medans livsgnistan lämnar hans ögon.

@StradhLestat blev utröstad, han var marinbiolog. Han får skriva en avskedspost som inte har bäring på spelet.

Deltagare:
@Vimes
@Anthrox
@Sidd
@Big Mama
@StradhLestat

@Brynolf
@Basenanji
@Sömniga Isaac
@fjodorsenuba
@Octagonal
@Impetigo
@Badmojo

Länk till rösträknare:

Runda 4 slutar söndag 13/4 klockan 09.00

Brynolf

Orange
Jag har visserligen blandade vibbar från Impen, men faktum kvarstår att jag, Vimes och Basse är de enda kvarvarande som inte har varit med och stekt en firre.

Impetigo

Ärkebiskop
Tack för spel @StradhLestat

Jag kan inte minnas en omgång som varit så full av dåliga beslut från så många håll som denna. Och vi vet att det bara finns en ulv i spel så vi kan inte tillskriva allt det här tramset till ulvkonster.

@Anthrox wtf? I r3 var du typ förnuftets enda röst och sen på slutet så bara slarvar du bort alltihop. Vad var det där för röstflytt du gjorde?

Jag vill typ rösta ut allihop nu och kan verkligen inte fatta att @Vimes fortfarande andas. Och @Basenanji för den delen.

Jag tycker förstås fortfarande att Vimes och Basse ska ut. Det vore klädsamt om ni började tala ur skägget och förklara era ständigaparta beteenden.

Jag vill att @fjodorsenuba och @Sidd ska in och delta mycket mer nu också.

Lägger kom igen-röst på Sidd till att börja med:

Röst: @Sidd

fjodorsenuba

Krigarpoet
Röst: @Basenanji
Jag har inget förtroende här alls. Lågflyger som jag nästan :o

Vimes spelar vidare grönt och jag ser inte hur Impetigo skulle snurra in sig så.

Sidd vad händer egentligen?
Brynolf varför bytte du från Vimes?

Impetigo

Ärkebiskop
Vimes spelar vidare grönt och jag ser inte hur Impetigo skulle snurra in sig så.
Jag antar att du menade ”spelar inget vidare grönt”?

Vimes och Basse har ju typ tävlat i att göra rödande saker och sen inte komma med någon som helst förklaring. Fram till slutet av r3 kändes det som att vi hade segern som i en liten ask bara vi tog ut dem i tur och ordning men sen börjar @Anthrox också köra nån slags hemligt race som ingen annan kan förstå och röstar ut Stradh från ingenstans.

Uppenbart är ju att folk försöker skapa förvirring för att göra det svårt för ulven men det blir ju helt omöjligt för oss att göra vårt viktigaste jobb och rösta ut ulvar så länge ingen bryr sig om att gröna sig utan bara gör random skit.

OCH tänk på att en ulv kan gömma sig i den klungan väldigt enkelt - när vi slutar avkräva varandra svar på märkliga beteenden för att vi tänker ”det är bra att ulven blir lurad” så kommer vi ju också låta ulven potentiellt slippa undan med vilket beteende som helst.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Ja, sorry, det var ju en blunder. Jag trodde jag hade en idé, men det var nog påverkat av flyttstress :( det är typ första spelet jag haft ont om tid att spela på, och det var mycket svårare när en inte kunde lusläsa trådarna flera gånger, så jag har tankar som visat sig vara felaktiga minnen och blivit mer påverkad av andras åsikter än vad jag brukar.

Badmojo

Old’s cool
min marinbiolog håller ett Jack Black-i-King-Kong-liknande avskedstal för Stradh. Det var 50%. Och det blev fel. Den här gången.
Uppenbart att det är Vimes som pratar R'lyehiska, efter att ha hört honom prata i sömnen när han glömde hyttventilen öppen. Ut med stimmet!

Brynolf

Orange
Ok att Vimes inte vill förklara sig, men kanske Anth och Impe vill speca upp vad Vimes egentligen har gjort för fuffens? Mer än att inte ha hängt Octa och ett par udda inlägg i R1. För själva snajpen är inte nog, imo.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Ok att Vimes inte vill förklara sig, men kanske Anth och Impe vill speca upp vad Vimes egentligen har gjort för fuffens? Mer än att inte ha hängt Octa och ett par udda inlägg i R1. För själva snajpen är inte nog, imo.
Jag arbetar mig igenom den här listan typ:
Och eftersom Utter-Klas mördades så är de röda i min bok:
Stradh
Basse
Vimes
Och jag själv, om man ska vara objektiv
Så för min del spelar det kvittar om det är Vimes eller Basse som åker.

Sidd

”Bybo”
1744492282308.jpeg
…nu plockar vi ihop bandet 🎶å börjar färden hemåt… har inte kollat röstläget eller tråden…
Såg att Stratten åkte som grön…förvånad då jag trodde Vimes skulle åka för sitt märkliga snajpande…

Röst: @Vimes

Återkommer i natt när jag är åter hemma