Det finns en hel del grattisrollspel på nätet. Några av dem kanske skulle intressera mig, men eftersom jag är för lat för att läsa igenom dem alla tänkte jag att ni kunde få göra mig intresserad av era (eller andras) spel. Jag tar inte upp vilken typ av spel som intresserar mig, blir inte jag intresserad kanske någon annan blir det. Desto bättre beskrivning av spelet desto större chans att jag kollar upp det. Lite om vad jag skulle vilja veta om spelet:
<ul type="square">
[*]Vilka förutsättningar gäller – Genre, setting, typ av äventyr? Vilken typ av karaktärer är rollpersonerna, är de hjältar eller mer som vanliga människor?
[*]Berätta lite kort om regelsystemet, även för karaktärsskapande och strid.
[*]Sidor – Hur många A4-sidor är spelet på? Hur mycket av detta är regler och hur mycket är bakgrundsinformation och inspiration?
[*]Vad skiljer spelet från andra spel? Och är det något speciellt som gör det fräckare, ballare eller roligare än andra spel?
[*]Hur länge har spelet spelats?
[*]Länkar - En till spelets hemsida och en direktlänk om det t ex finns en pdf att tanka ner.
[/list]
<ul type="square">
[*]Vilka förutsättningar gäller – Genre, setting, typ av äventyr? Vilken typ av karaktärer är rollpersonerna, är de hjältar eller mer som vanliga människor?
[*]Berätta lite kort om regelsystemet, även för karaktärsskapande och strid.
[*]Sidor – Hur många A4-sidor är spelet på? Hur mycket av detta är regler och hur mycket är bakgrundsinformation och inspiration?
[*]Vad skiljer spelet från andra spel? Och är det något speciellt som gör det fräckare, ballare eller roligare än andra spel?
[*]Hur länge har spelet spelats?
[*]Länkar - En till spelets hemsida och en direktlänk om det t ex finns en pdf att tanka ner.
[/list]