Nekromanti Marsklandet som start för skymingshavet kampanjen DoD2016

crilloan

Swordsman
Hej!

Då kaldarox dröjer så har jag lagt starten till skymingshavet kampanjen i Kardien,
Kalneerna som har jag gjort om till Kerbosh på antivins udde och i Nordmark.

Vi har spelat tre mindre äventyr (på 1.5 år-..) och ska sätta igång på allvar nu.
Min plan är att köra gastarnas ö och sedan Marsklandet.
Tanken är att artefakten i Marsklandet har sin bakgrund i Okeanos och ger de vidare ledtrådar.

Jag funderar dock på om marklandet kanske är lite för stort för att lägga in innan själva resandet?

Hälsningar
C

Nässe

Myrmidon
Man kan nog spendera en hel kampanj i Marsklandet--och det kommer bli fett! :)

crilloan

Swordsman
Nässe;n318871 said:
Man kan nog spendera en hel kampanj i Marsklandet--och det kommer bli fett! :)
Jo, lite det jag är rädd för ;-)

vill spela skymningshavet kampanjen och tyckte att jag fick in marsklandet bra i min historia, men om det tar 10 spelmöten att ta sig igenom innan man hinner sätta segel mot okeanos så blir det lite tokigt.

Spelgruppen är rätt oerfaren men marsklandet ska väl vara en hyffsat måldriven sandlåda?

C

Mogger

Hipsteranka
crilloan;n318876 said:
Jo, lite det jag är rädd för ;-)

vill spela skymningshavet kampanjen och tyckte att jag fick in marsklandet bra i min historia, men om det tar 10 spelmöten att ta sig igenom innan man hinner sätta segel mot okeanos så blir det lite tokigt.

Spelgruppen är rätt oerfaren men marsklandet ska väl vara en hyffsat måldriven sandlåda?

C
Marsklandet kan lika gärna ta 1 spelmöte :)

crilloan

Swordsman
Måns;n318896 said:
Marsklandet kan lika gärna ta 1 spelmöte :)
När jag spelade förr i tiden så hade jag två TPK som spelledare...

Om jag ska köra det kanske jag behöver förklara att bara för att man hör talas om en drake så behöver man inte gå dit o pungsparka den..

C