Nekromanti Marsserieutmaning

Man Mountainman

Storsvagåret
För att motivera oss att rita de serier som vi borde rita trots att vi inte gör det, utmanade jag och Rising varandra på en serietävling i äkta Shonen Jump-stil, men med serier istället för knasiga stridskonster. Vi öppnar den givetvis för eventuella andra medverkande. Reglerna är simpla och som följer:

- Den som producerar mest serier under mars månad vinner.
- Hur mycket som egentligen är "mest" bedöms på helt subjektiva grunder av vår opartiske domare Feliath.
- Svara i den här tråden om du vill vara med.
- Serierna ska publiceras på Internet. När du fått upp den första serien, länka till sidan i den här tråden.
- Serierna behöver inte nödvändigtvis utspela sig på Mars.

Feliath

Swashbuckler
Hur mycket som egentligen är "mest" bedöms på helt subjektiva grunder av vår opartiske domare Feliath.

Serierna behöver inte nödvändigtvis utspela sig på Mars.
Jo. :gremgrin:

/Feliath — så enväldig att det gör ont

Quan'talis

Swashbuckler
Tjuvstart!

Eftersom jag bor i en annan tidszon anser jag att jag har rätt att påbörja mars när jag vill, så jag gör det nu. Det här är antagligen den enda serie jag tänker rita till tävlingen, och jag gör det bara för att säkerställa att åtminstone någon av er ritar åtminstone en serieruta så att inte era internetanslutningar slutar fungera av ren skam.

Marsserieutmaningsmarsserie!

Insignia

Swashbuckler
Okej då

It's on, buddy!

Men eftersom jag bara tänker lägga upp en sida i veckan kommer jag max att publicera fem sidor i mars, även om jag skulle råka producera fler. Och fem sidor klår ni väl, grabbar? :gremgrin:

Quan'talis

Swashbuckler
Och en till

Egentligen anser jag förstås fortfarande att tävlingar är omoraliska, men å andra sidan kan jag ju inte låta dig vinna, heller:

Första sidan av Unreal City, min riktiga serie, råkade till min stora förvåning bli färdig i dag (småsaker som webdesign och adress som faktiskt går att komma ihåg kommer så småningom).

Eftersom det nyss blev måndag hos mig kan vi räkna måndagen den 6 mars som den officiella begynnelsen, och fredagen den 31 kommer jag att publicera den tolfte sidan.

Jag tror det är din tur nu, Rising...

G

Guest

Guest
Slänger mig in i det här projektet med samma självinsikt som en syratrippande orangutang.
Här är i alla fall de fyra första sidorna av något som kanske inte blir mycket mer.
Sida ett...
två...
tre...
och fyra...

Alltid något i varje fall. Scanningen blev skitdålig och texten kan antagligen vara lite svår att läsa. Men där står inget vettigt ändå.
Men det utspelar sig åtminstone på Mars.

G

Guest

Guest
En sida till, kanske får tid över i veckan att öka tempot lite så att det blir en färdig serie någon gång. Men man vet aldrig.

Sida 5.

Feuflux

omjonasson.se
Re: Well...

Jag var inte med i tävlingen... men jag har gjort nio sidor under mars.

Quan'talis kom ju upp i 12 sidor och bör ha det hela som i en liten ask. Imponerande.

Jag gillar dock Insis serie bäst då den har en svårslagen charmighet över sig. Jag hade verkligen hoppats att Dnalor skulle få ur sig mer än en sida och vad gäller Rising så... det är tråkigt att du är så bra på att prata om grejer men så hopplös på att göra dom.

Man Mountainman

Storsvagåret
Hupp, häpp

Mars är sedan länge över. Jag vill passa på att kasta en besviken blick på Rising, och be Feliath att komma fram ur sitt gömställe och deklarera vinnaren, även om vi nog alla vet vem det kommer att bli.

Feliath

Swashbuckler
And the winner is...

...utan minsta tvekan, även om man räknar hans sidor som halvsidor, Quan'talis! For which we congratulate him mightily and with fanfare. Please observe the following parade of Zeppelins and teacups:

<marquee>:zeppelinare: :tekopp: :tekopp: :tekopp: :zeppelinare:</marquee>

Med 12(6) sidor plus en strip om Mars, segrar han bombastiskt över alla, särskilt Rising och Dnalor. Ignatius Reilly och Insignia losar med mera beskedliga marginaler, åtminstone om man räknar till Kvantes nackdel. Annars blåser han er alla ur vattnet. Grattis, ni är improduktiva. :gremwink:

/Feliath — autokrat