Nekromanti Martari

EREDON

Veteran
Är någon här med i svarta svärdets beskyddare.
Någon som är Martari troende finns här väl.
Vad tycker ni om Zortstrak.

Demiurg

Warrior
Menar du om någon av forumanvändarna är med i Svarta svärdets beskyddare eller Martaridyrkare? I sådana fall har jag svårt att tro det. Men om du menar att någon har någon rollperson som är med, då kanske det är lite mer troligt. Jag har ingen sådan, dock, Martari är en tönt.

Sedjem ash

Veteran
det är en aldeles för obalanserad religion den är aldeles för mkt "hack and slash" den har ingen korruption...
dock kom jag först fram till det när min Martaritroende tempelriddare Makka blev befodrad och fick tag i Falinas Medaljong (-Ob3T6 på dödsslaget!!!) och blev en ostoppbar mördarmaskin då fick den RP:n möta den stora suddigummiguden och sälla sig till sitt rollspels valhall.
Han var inte kul längre...

Pendragon

Swashbuckler
Nja.. det kan tyckas vara en boffer-religon till att börja med upptäcker man att att det kan vara nog så knepigt att dyrka Martari.
Titta bara på hur mycket tjänstgöring man förväntas göra och vilka förpliktelser man kan tänkas följa...

Jag tror nog Martaridyrkan kan bli lika intressant som någon annan religon att rollspela.

Och visst... ränner fjanten runt och fimpar fol med svärd till höger och vänster hela tuiden kommer nån att sätta P för hans gram fart med ett armborstlod eller sju.
Dessutom gillar inte Martari när man röjer för vilt... eller inte tillräckligt vilt.
Martari är en knepig gud att följa, och jag tror ytterst få boffrare klarar av att leva upp till kultens ideal om allt de vill ha är ett fett svärd och en odödlighetsmedaljong.

DAKRilla

Hero
"det är en aldeles för obalanserad religion"

Det tycker jag verkligen inte. Bara för att dess anhängare ofta är bättre på att slåss och dessutom får prylar som är mycket bra lämpade för strid så gör det väl inte religionen mäktigare än de andra, rent generellt sett? Eller är det verkligen de heliga föremålens förmåga i strid som är måttstocken för hur mäktig en religion är?

" den är aldeles för mkt "hack and slash" "

Varför då? Bara för att man blir farlig så behöver det ju inte betyda att man dödar alla man ser. Eller?

Dessutom så måste man som en anhängare som stiger i graderna först och främst klara toksvåra initieringsslag, som säkert kräver att även några utförda uppdrag och tjänster samt att man ger en massa allmosor innan man ens kan få tänka på att slå slagen. Om man väl klarar slaget så får man förutom belöningen (det heliga föremålet) även en förpliktelse, som kan vara tämligen förödande, samt mer ansvar och lojalitet till religionen. Jag har för mej att man måste skänka stora delar av sina inkomster direkt till religionen samt att man måste stå i dess tjänst större delen av sin vakna tid. Ganska förödande för en äventyrare skulle jag vilja säga. Och om man sviker religionen och drar iväg och latjar och äventyrar istället, vad säger att Falinas medaljong funkar när det kommer till kritan eller att Zortstrak inte helt plötsligt blir trubbigt?

"Är någon här med i svarta svärdets beskyddare"

Japp. På helgerna klär vi ut oss och har möten i en gammal villa på landet. En bra hobby om jag får säga det, bättre än att ränna på stan iaf.

öhhh.....

Zortstrak, är inte det hans svärd? Jag gillar det, det är ju ett tvåhandssvärd, sådana kan man ju bara gilla.

Vad ville du egentligen?

Zug209_ivenhoe

Warrior
Enligt mig don coolaste religonen. Springa omkring i svart och slåss.
Problemet är bara att man måste skänka typ alla sina inkomster till kulten samt alla jäkla regler, ingen hjälm, fly aldrig men fen farligaste är ju Anfall enbart kraftfullt. Motståndaren får lättare att försvara sig och återta initiativet.

Svärdet är väll rätt så hyffsatt, men det är människan som är vapnet, svärdet är enbart ett verktyg.