Cerise: Är en skapad supersoldat från Shi’ar rymdimperiet. Shi’ar är utomjordingarna som är släkt med fåglar och som brukar vara utomjordingarna som X-Men umgås med. Cerise är genetiskt skapad för att vara en soldat med superkrafter och har aldrig varit ett barn. Hon bara vaknade upp som en fullt utbildad vuxen. Hon deserterade från Shi’ar armen efter att ha vägrat mörda civila och saboterat utrustning som skulle göra det samma. Sedan transporterades hon av misstag till Jorden och går med i supergruppen Excalibur. Efter lite äventyr med Excalibur åker hon hem till Shi’ar kejsardömet för att avtjäna sitt fängelsestraff, men rymdkejsardömet har en ny ledare (Lilandra som är Professor X:s ex) som benådar henne och anställer henne för att utreda krigsbrott.
Okej, fuck this, det där är dum beskrivning. Hon dyker upp, går ”Jag är en alien superkrigare! Vem kan sexigt dominera mig och lära mig om den här mänskliga grejen ni kallar kärlek” och Nightcrawler kastar sig över den grejen och henne lika snabbt som om hon var hans syster. Sedan har de ett förhållande som består av att de precis ska ha kinky sex innan vi inte får se mer.
För hon tycker inte han ser konstig ut! Och vill hångla när hon är sexig bunden vid saker. Den enda bra delen av Nightcrawler vill bli en präst grejen är när hans lust för henne gör att han nästan struntar i det, för celibat alltså.
Hennes krafter är den där grejen som Angelina Jolie gör i Eternals, hon skapar energivapen, sköldar och föremål. De är samma färg som hennes namn. FASERIP reglerna för de krafterna är riktigt bra och vi får också regler för hennes utomjordisk utrustning.
Plot hook: Så hjältarna slår ihjäl ett enormt rymdmonster som löper amok i deras stad. Sedan kommer ett Shi’ar skepp lett av Cerise och går ”Det där var ett barn!” och anklagar dem för krigsbrott. Nightcrawler dyker upp för att ”hjälpa till” vilket egentligen betyder ligga med sin utomjordiska älskling. Det kommer sluta med trial by combat mellan två av hjältarna mot Cerise och Nightcrawler. Men först en massa buskis!