Föreslår att större delen av han skatthög är värdelöst glitter: plastsmycken, nysilver, glasskärvor, glasstatyetter, paljett kläder, glittriga leksaker, etc.Plot hook: Jag vill ha en långtgående grej genom kampanjen där Dragon man snor blanka och gyllene saker. För han bygger en drakhord någonstans under marken (övergivna spårvagnstunnlar, grottor eller var som helst). Det är menat att vara mer jobb än det är värt att jaga ner honom. Tills han stjäl en jätteviktig MacGuffin varpå både spelarkaraktärerna och en grupp skurkar måste försöka jaga ner honom och ta tillbaka MacGuffinen först. Kan hjältarna hinna före skurkarna? Kan någon hantera Dragon man som skyddar sin hord?
Även om det nu också förekommer riktigt gult, silver och ädelstenar.
Aj, det där var en diss.Den har Darkhawk som huvudperson!
Jag läste en av serierna med Dreamkiller. Jag orkar inte researcha bortom det. Darkhawks närvaro sög min energi ur mig med sin 90-talighet.
Säker på att han är en Darkhawk skurk? Det där låter mer som något Sleepwalker borde slåss motKom igen! Dreamkiller var bara med i ett par serier någonsin. Varför har han stats? Jag vill inte behöva läsa den serien... Den har Darkhawk som huvudperson!
Jag läste en av serierna med Dreamkiller. Jag orkar inte researcha bortom det. Darkhawks närvaro sög min energi ur mig med sin 90-talighet.
Det finns en shady snubbe, han har en magisk pryl som gör att ett stort grönt monster manifesteras med hans medvetande och så ligger han och sover under tiden. Så han lever ut grejerna han vill göra med monstret konsekvensfritt. Och mördar folk som är i vägen för honom. Dreamkiller verkar ha sin egen personlighet men snubben upplever allting som Dreamkiller gör. Dreamkiller är också en astralprojektion så den kan gå genom väggar och på luften som ett spöke.
Plot hook: Egghead började som brottskonsult, o han har satt upp sig som sådan igen i hjältarnas stad, så helt plötsligt utförs Ocean 11-stil stötar över hela staden, om än utan Oceans aversion för mord o misshandel. Hjältarna måste stoppa dessa o få reda på vem hjärnan bakom dem.Egghead är den mest standard onda vetenskapsmannen någonsin. Hans huvud är lite spetsigt men det är mest att han ser lite märklig ut, det är inte en mutation eller något sådant. Ge killen en break! Han slogs mot Ant-Man för i tiden när ”Kunde tala med myrar” var höjden av superkrafter. Så han byggde sin egen maskin för att tala med myror och försökte muta dem med socker vilket inte fungerade. Men det var ett bra försök.
Grejen som gör att Egghead står ur ur mängden är att han är sjukt elak och har noll hämningar. Han använder sina egna familjemedlemmar som omedvetna självmordsbombare för att skada Ant-Man… MER ÄN EN GÅNG!
Han hade inte behövt stats. Han kan inte slåss men är en snubbe som gör en ond plan och har en specifikt ond teknologi varje gång han dyker upp.
Om de inte kan lista ut/hitta vem hjärnan bakom brotten är så kommer Egghead fortsätta med sitt konsultande, för alla möjliga brottslingar - t.ex. några av de som vi har stött på tidigare i den här tråden. I alla fall fram till att dr. Hank Pym (eller om det här är en av kontinuiteterna där han är död, en annan Ant-Man, Janet van Dyne, Nadia van Dyne, eller liknande) kommer på besök i staden, något som får Egghead att bara bli överkokt. Han släpper allt o fokuserar på att slå ut Pym! Möjligen lurar han någon som han är konsult till att de ska döda Pym som en del av stöten.