De är som superskurksversionen av Hjalle och Heavy.
Jag är 100% ombord med detta.
De är som superskurksversionen av Hjalle och Heavy.
Jag måste bara applådera. Jag har otroligt lite personlig koppling till superhjältar, bortsett från ett par avsnitt x-men på tv3 under sommarloven hemma hos min barndomskompis David. Jag kan typ inte skillnaden på dc och marvel. Men av oklar anledning har jag läst varenda post.
Jag är imponerad av sammanfattningarna, krativiteten och den rena textmängden.
Kul!
Plot hook: Efter att en karaktär blivit fruktansvärt skadad eller förlorat en lem kommer Hank Pym till dem. Han har lyckats klona en liten del av Venom symbioten och sett till att klonen inte utvecklat ett medvetande. Hjälten kan använda den och återfå full fysisk funktion (och få en fräsig svart version av deras nuvarande dräkt på köpet). Detta fungerar faktiskt utan sideffekter! Alltså för hjälten, det finns en sidoeffekt och det är att Venom känner att en del av dem är någon annanstans och kommer rakt till hjälten för att ta tillbaka den! Problemet är att hjältens klonsymbiotdel är ett med dem, så Venom är förvirrad. Han vill ha den delen och hatar hjälten men känner samtidigt att hjälten är en del av dem. Han kommer dyka upp och anfalla hjälten men kommer också skydda dem från andra skurkar. Förvirringen och besattheten kommer bli mordisk med tiden om inte hjälten lyckas ta tag i situationen, men gör de det kanske det här kan ha ett lyckligt slut?
Jag har bara en fråga...
...hur gör jag det här till ett triangeldrama som också involverar Gwenom?
Sorgligt att vi börjar närma oss slutet av alfabetet nu![]()
Vanisher
Det värsta med Vanisher: han kan teleportera, och helt oberoende av det är hans vanliga namn Telford ”Tel” Porter. DETTA ÄR SANT, INTE ETT SKÄMT!
Apocalypse
Att Apocalypse numera är en Good Guy, trollar en massa, och har en fru är bland de mer oväntade utfallen från Jonathan Hickman.
Plötsligt inser jag att jag definitivt borde återuppta mitt Marvelläsande och ta ikapp de senaste typ tio åren… Ska bara hitta en bra läsguide för X-titlar och spinoffs först (jag brukade följa den här men sen tog ju den… slut).
Bloodscream
Bloodscream är den mest 90-tals karaktären på det bästa sättet och det finns inget att inte gilla med honom!
Plot Hook: Bloodscream slåss mot Adam-X The X-Treme, men det blir så mycket nittiotalsöverbelastning att en repa öppnas i rumstiden och alla i grannskapet sugs tillbaka till serienittiotalet. Kan rollpersonerna häva det innan alla får påsar överallt, blir mycket mer extrema, och måste byta till ett coolt namn som innehåller ”Blüd” eller ”Stryke” eller något?