Det borde väl vara bäst strategiskt att spela ett kort som kostar lika mycket som energin man har? Om man inte kan få till någon bra cocktaileffekt genom att spela något billigare såklart.
Jag spelar hellre 2+3 än någon med 5 i kostnad och jag spelar hellre en 1+5 än någon med 6 i kostnad. Just för att få mer manöverförmåga.
Om vi bortser från alla powers, givetvis.
Jag kände att sexorna inte var värda besväret och blåa stålmannen (+1 på alla kort) var så otroligt bra. Då kan jag sätta ut någon med power 3 (1 kostnad, 2 power + 1 för stålmannen) och kunna vända en "nära förlust" till "nära vinst" samtidigt som jag säkrar vinsten med stålmannen på ett annat ställe.
Bästa lekarna jag hade, på lägre nivåer, var de som hade kostnader 1-3 och sedan hade jag några på 5, så att jag kunde välja bäst 5-kort utifrån situation. Jag har säkert 40-50% "kostnad 1"-kort, just så att jag kan spela dem tillsammans med 5-korten, helst är Antman 1-kortet.
Spindelkvinnan, Klaw och blåa supermannen kontrollerar fältet väldigt bra i slutskeden då jag får mycket valmöjlighet.