Tant Ragnar
Gamle usling
Hmmm har en ”absorbing man” pinnad i token shop. Kan det vara något för wong/reveal eller ska jag spara mina tokens till annat?
Jag vet inte, berätta gärna om du testar! Antagligen bäst som substitut i runda 4 om du inte får Wong, eller i någon sorts hyperkomplex reveal-lek med Electro och Magik.Hmmm har en ”absorbing man” pinnad i token shop. Kan det vara något för wong/reveal eller ska jag spara mina tokens till annat?
Just den grejen verkar inte fungera! Vet inte om det är en bug eller om det är tänkt att fungera så, men en absorbing man efter en wong och white tiger ger dig bara en tiger spirit, inte två. Förlorade just ett parti på grund av det beteendet.Och det finns utrymme för partiella kombos som Wong - White Tiger - Absorbing Man, som fortfarande ger dig fyra Tiger Spirits.
Human Torch och Forge i stället för Vision och America Chavez, så har du min.# (1) Iron Fist
# (1) Nightcrawler
# (2) Forge
# (2) Kraven
# (2) Multiple Man
# (2) Cloak
# (3) Doctor Strange
# (3) Vulture
# (3) Hulkbuster
# (5) Vision
# (6) Heimdall
# (6) America Chavez
Typiskt. Precis nu när jag betalt alla tokens för en absorbing man (med tveksamt praktiskt värde) så dyker såklart death up (med väldigt konkret värde i en destroy deck).Hmmm har en ”absorbing man” pinnad i token shop. Kan det vara något för wong/reveal eller ska jag spara mina tokens till annat?
Jag höjer med tillfredsställelsen att skicka tillbaka honom med Odin. Att få göra det med bägge två (även Green Goblin) en gång var ljuvligt!Hobgoblin är så fruktansvärt tillfredsställande att spela!
Jag tycker att Storm spelas alldeles för mycket, och oftast spelar den som spelade Storm så hårt där att det hade räckt i vilket fall. Det går att göra råstarka denial-lekar (Professor X, Storm, Cosmo, Spider-Man), men det är långt ifrån alltid det. Men så verkar många hellre vilja göra sig av med dåliga Locations hellre än att fråga sig om de inte är ännu värre för motspelaren också.Storm är ett galet kort som jag upplever får många spelare att spela sub-optimalt när jag spelar det.
Japp, många missar subtliteten i America Chavez och Quicksilver. Det är inte bara det att du drar kortet då, det är att du inte drar förutom då. Har du ett turn 5-kombo som behöver landa är America Chavez bra på att öka chansen. Det gör också Quicksilver sämre än han ser ut först.America Chavez har jag alltid tyckt var usel, men jag har börjat få stor respekt för henne efter att ha spelat henne ett tag. I Infinaut så är den jättebra, för den ökar chansen att dra Infinaut fram till runda 5 och om man går förbi runda 5 utan att ha dragit farbror 20powah så har jag ändå ett skapligt 6-drop. Mycket bättre än jag trott helt enkelt.
Hehe, underbart!Jag höjer med tillfredsställelsen att skicka tillbaka honom med Odin. Att få göra det med bägge två (även Green Goblin) en gång var ljuvligt!
Ja, det beror rätt mycket på. Sunspot/Armour/Storm/Warpath (eller starkare Sunspot/Angela/Storm/Warpath om man vågar vara kaxig) bör alltid spelas längst till höger för att det är trickigare för move-lekar att gå åt det hållet. Dyker Bifrost upp mot en move deck så är det ändå läge att retiera. Även med bra draw från Odin-lekar så är det inte sällan en coin toss tycker jag. Det beror en del på var kissarna hamnar, vilka kort Infinaut drar etc.Jag tycker att Storm spelas alldeles för mycket, och oftast spelar den som spelade Storm så hårt där att det hade räckt i vilket fall. Det går att göra råstarka denial-lekar (Professor X, Storm, Cosmo, Spider-Man), men det är långt ifrån alltid det. Men så verkar många hellre vilja göra sig av med dåliga Locations hellre än att fråga sig om de inte är ännu värre för motspelaren också.
Med Ironheart, White Tiger och Odin skrattar jag rått åt Storm - det är rena fördelen för mig oftast! Litet som att jag alltid blir glad att se Sanctum Sanctorum. Även Move-leekar vinner mest på det.
Jag har inte beast själv, men skulle nog kunna tänka mig att peta in honom i en lek med kort som har en bra reveal men inte gör så mycket nytta på bordet, typ, iceman, scorpion, iron heart och white tiger.Jag har fått Beast och Polaris nyligen. Och jag förstår inte vad de är bra för! Jag har inte Miles Morales, annars hade Polaris varit bra.
Jag har inte Beast själv, men jag tycker den verkar väldigt trevlig. Alla studsade 1-drop kostar noll och kan spelas där du vill ha dem. Iceman, Yondu, flytta en Sunspot, Iron fist kan spelas tillsammans med en kille vi vill flytta för 0, Zero (som jag inte heller har) kan plocka bort hinder på Lizard runda 2 och sedan igen på Sentry/Typhoind mary/Destroyer (som jag inte heller har...) för 0 senare. Och det är bara de som kostar 1...Jag har fått Beast och Polaris nyligen. Och jag förstår inte vad de är bra för! Jag har inte Miles Morales, annars hade Polaris varit bra.
Beast: rotera 1-kostnadskort (och ibland 2) med vettig reveal, och dra fördel av kort som tycker om att du spelar många kort (Angela, Bishop). Du vill nog ha Falcon här också.Jag har fått Beast och Polaris nyligen. Och jag förstår inte vad de är bra för! Jag har inte Miles Morales, annars hade Polaris varit bra.
Korg är en no-brainer här.Åjajustde, Agent 13 glömde jag ju också. Kanske kul med Devil dino också?
Oh, inte tänkt på Kraven combon!Polaris: fucka med motståndarens plan, boosta din egen Kraven, 3/5 är en rätt bra statline till att börja med.