Efter litet meck känner jag mig rätt nöjd med Cycle Reveal-leken, även om det säkert finns förbättringar att göra. Rank 62 och stigande på den , så den är spelbar också. Och hemskt kul, omväxlande, och helt unik i metat.
1. The Hood, Agent 13, Iceman, Korg, Quinjet
2. Angela, Beast, Carnage
3. Bishop
4. Moon Girl
5. Blue Marvel
6. America Chavez
Power-korten här är Blue Marvel och Bishop, och Moon Girl när det klaffar (vilket det inte alltid gör). Annars får man spela på de kombon som råkar dyka upp - det finns både ett Quinjet-kombo (Quinjet, Agent 13, The Hood, Moon Girl, Bishop) och ett Beast-kombo (alla ettkostnadskorten, Beast, Moon Girl, Bishop) som bägge kan fungera partiellt, kombinerat med allmänt sabotage (Iceman & Korg, gärna cyclade). Angela är mest en pålitlig 2/6 (enstaka gånger mer om hon cyclas upp med Beast), Carnage är till för att äta upp The Hood och allmänt frigöra utrymme (det är jätteenkelt att fylla brädet annars, och uppätna ettor kan inte dödas av Killmonger) och America Chavez är fantastisk här eftersom så många kort är oanvändbara om man drar dem runda 6.
Bubblare till kort - och kandidater om du saknar kort eller har en annan spelstil - är Elektra och Scorpion. Sentinel är otestad, men skulle kunna fungera med Quinjet. Teoretiskt sett skulle The Collector kunna gå, men jag tror inte att han är bra nog - kanske om du bygger en litet annorlunda lek med mer saker som passar honom?
En kul sak är att leken tycker om allt sådant här som att man byter händer, spelar med motståndarens lek, och sådant - de flesta kort är bra när de är rabatterade med en poäng med Quinjet. Den avskyr när vissa Locations inte kan spelas i. Elysium suger. TVA är nästan säker vinst.