Wave utan Death är bra om man spelar en lek med förhållandevis många 5- och 6-drop. Tänk Aero, Captain Marvel, Magneto, andra stora gubbs, Odin för att trigga om Wave etc. Ta med Electro och du har ganska bra chanser att spela 5 och 6-drops runda 4-6 och det är ofta ganska saftigt för motståndaren att hantera. Den är lite stökig att möta för lekar som vill spela saker i sekvens eller som vill spela många kort, speciellt om Odin triggar om Wave. Många spelar visst Jubilee med den också, men jag tycker mest jag drar bapp med henne.
Men sedan som du säger, inte så sällan så går det bara prutt och man får kraftfullare kort tillbaka än man har själv och då blir man mest ledsen.
Death-versionen tycker jag är bra mycket bättre. Spelar man Wave runda 5 så gör det saker lite besvärligare för dem som vill spela massor med kort runda 6 och sitter kombon med prissänkt Death (0), She hulk (2) och Magneto så blir det mycket power som landar på bordet. Man skall även ha minst en location som redan innan är skapligt laddad med gubbarna som utgör destroy-delen.