Jag fick Aero på mobilen för ett par dagar sedan och spelar nu ett litet hastigt hopkok enligt följande:
(1) Ant Man
(1) Sunspot
(2) Armor
(2) Sentinel
(2) Lizard
(3) Wolfsbane
(3) Captain America
(4) Jessica Jones
(5) Aero
(5) Red Skull
(6) America Chavez
(6) She-Hulk
Jag har bara spelat den något tiotal matcher, men den går verkligen bra. Det lilla tricket med den är att oftast inte spela ut någonting runda 5 för att sedan spela endera Aero och She Hulk för att flytta motståndarens stora drop till en lane där de redan vinner eller att dumpa 25 power från Red skull och She Hulk sista rundan. Sunspot är såklart bra när man skall skippa att spela runda 5.
Jag har inte optat den, slängde ihop den på 20 sekunder. Saknar vissa kort som jag skulle tycka kan göra den bättre som till exempel Maximus och (till mitt förtret) Psylocke som skulle kunna möjliggöra det ännu lite saftigare Infinaut + She Hulk. Men lång histora kort, jag har under en tid nu spelat She Hulk främst som 4-drop (inget eller 1-drop runda 3) vilket är bra och så, men hon är mycket bättre som ett kompleterande runda 6-drop, främst med Aero som disruption eller med den gigantiska Red Skull. Tycker hon är galet bra.
Sedan fick jag också Helicarrier. Jag har alltid tyckt den var ganska bappig, men hittade en kul lek med den:
Agent 13
Sentinel
Collector
Cable
Lady Sif
Mystique
Ghost rider
Moon girl
White queen
Devil Dinosaur
Taskmaster
Helicarrier
Saknar Quinnjet (pinnad i shoppen, men vet inte om jag skall behålla den...). Har Maria Hill men tycker inte hon är så bra utan QuinnJet, saknar Agent Coulson. Skall byta in She Hulk här med i stället för Moon Girl tror jag. Det är en kombolek så den är sådär kombo-skör men ger bra oomph om den klickar.