Från en lek till en annan:
Långt tillbaka i tråden listar jag min skojiga (men tyvärr inte så väldigt bra) Cycle Reveal-lek, som numera är stöpt i sin form:
1. The Hood, Agent 13, Iceman, Korg, Quinjet
2. Beast, Carnage, Maria Hill
3. Bishop
4. Moon Girl
5. Blue Marvel
6. America Chavez
Jag har länge sett att det här också kan utgöra en stomme för Thanos-lek, och nu när jag har Thanos testade jag och moddade litet. Det första man inser är att det blir sjukt jäkla trångt, så först åkte allt annat som drar extra kort ut. Sedan såg jag att det inte sällan kunde bli Power-problem, så en del till fick åka ut för att ersättas med kort som ger mer Power. Och till sist, in med det kanske skakigaste kortet i leken, en Kazar. (Det är för övrigt helt galet att Quinjet funkar på Infinity Gems.)
Så med Thanos blev den så här i stället:
1. Iceman, Korg, Quinjet
2. Angela, Okoye, Beast, Carnage.
3. Bishop
4. Ka-zar
5. Blue Marvel
6. America Chavez, Thanos
Angela och Okoye är ett riktigt starkt block - Okoye för att man drar en massa kort som hinner vinna på extra Power, och Angela för att en an stenarna kan flytta bort ett kort så att hon brukar bli två poäng större. Den här leken är betydligt starkare, även om det finns trängselrisk. Som tur är kan en av stenarna fixa till flera (men inte alla) av de mest besvärliga location, men drar man massor med stenar plus Quinjet men inte Carnage kan det bli jäkla trångt (å andra sidan är en fyrapoängssten med Okoye/Ka-zar/Blue Marvel helt OK). Men kan man snurra stenar med Beast och Carnage kan man få en helt sagolik Bishop (16p är mitt max hittills).
Killmonger är ett stort problem, det är bara att erkänna. Fast bara mot slutet, annars blir man ibland glad att han städar åt en.