Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
Det hela försvåras också av att spelet bestämt sig för att jag ska möta 90+% Killmonger-lekar. Det går oväntat ofta att vinna ändå, men…

Testar att byta ut Blue Marvel mot Ironheart för bättre kurva, men det går inte idealt med Valkyrie då.
Tricket är oftast att man behöver bestämma sig runda 3-4 om man är en patriot/buff-lek eller en Iron man kombo lek. Vill man spela dubbla femmor, speciellt om en är Valkyrie, runda 5-6 så behöver man mer på bordet runda 3-4 och vill man spela Iron man och Mystique så vill man gå kablammo med Demon och Wasp runda 6. Leken är bäst om denimet har prioritet runda 6.

Blue Marvel är troligen det bästa kortet att labba med, det eller eventuellt Sinister.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
Insåg precis att om en Galactus-lek får ut Wolverine så är det mycket mycket nära en auto-win på Rickety Bridge...
 

JohanL

Champion
Joined
23 Jan 2021
Messages
7,591
Galactus + Knull på Castle Slaughter är jävligt jobbig också.
 

JohanL

Champion
Joined
23 Jan 2021
Messages
7,591
Called it för Enchantress.

Venom blir ett komplett monster nu - han var fullt bra nog redan innan!
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
Called it för Enchantress.

Venom blir ett komplett monster nu - han var fullt bra nog redan innan!
Jag tror Venom är på marginalen faktiskt. Det är 2 power, 4 om vi kör Zola eller Taskmaster. Det känns snarare som de kompenserar honom lite för det lilla power creep som jag tycker mig ha sett ett tag nu.

Jag gillar den här rundans balanseringar, tycker de känns vettiga i all sin enkelhet. Ser mest fram emot nästa stora dock och hoppas de gör något åt Galactus.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,435
Okej, om Venom boostas så kanske det är dags att damma av den gamla destroy-leken. Nu är frågan hur jag ska bygga den - rymmer den både Knull, Arnim Zola och death, eller blir det lite väl baktungt?

Också: behöver en destroy-deck lite boost i energi? Jag har än så länge inte kört med Magik, elektro, wave eller den där som ger +1 energi, men det kanske är dags att göra det?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
Okej, om Venom boostas så kanske det är dags att damma av den gamla destroy-leken. Nu är frågan hur jag ska bygga den - rymmer den både Knull, Arnim Zola och death, eller blir det lite väl baktungt?

Också: behöver en destroy-deck lite boost i energi? Jag har än så länge inte kört med Magik, elektro, wave eller den där som ger +1 energi, men det kanske är dags att göra det?
Jag är nyfiken på detta också. Jag upplever varje gång när jag spelar dessa att det blir endera väldigt trångt i de olika energi-slottarna eller att den blir väldigt draw eller draw order-beroende. Men jag antar att med power buff:en så blir Zola eller Taskmaster lite bättre.

Sedan är Nimrod intressant också, även om jag inte har honom.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,435
Det jag lutar åt är att slänga in Magik för att kunna landa både Zola och Knull. Men som du säger, det blir väldigt beroende av ordningen av kort, och väldigt känsligt mot vissa kort (armor, cosmo) eller locations (knowhere, wakanda).

Jag påminns igen om hur robust min "anti-lek" (som jag postade ovan) är här i jämförelse - den mår ju bra desto fler armor/cosmo/knowhere/wakanda som ligger på bordet.

Det jag funderar lite över är synergier mellan korten som vill att man dödar många (death) och de som vill att man dödar starka (venom, knull). Kanske man får välja en väg, och då kanske stryka death och squirrel girl till förmån för, exv, lizard, titania.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
Det jag funderar lite över är synergier mellan korten som vill att man dödar många (death) och de som vill att man dödar starka (venom, knull). Kanske man får välja en väg, och då kanske stryka death och squirrel girl till förmån för, exv, lizard, titania.
Ja, så kan det vara men då är nästan frågan i stället om inte Shuri gör samma sak men med mindre beroende... Det är väl mest ramp-delen i t.ex. Deadpool, Wolverine och Hood man vill åt för att bli så där smarrigt stor.

Jag hade nog kanske spelat:
Hood
Deadpool
Wolverine
Carnage
Killmonger
Deathlok
Venom
Taskmaster
Zola
Death
och sedan antar jag Yondu, Squirel girl? Jag missar säkert något, jag är ingen van destroy-spelare...
 

JohanL

Champion
Joined
23 Jan 2021
Messages
7,591
Det jag funderar lite över är synergier mellan korten som vill att man dödar många (death) och de som vill att man dödar starka (venom, knull). Kanske man får välja en väg, och då kanske stryka death och squirrel girl till förmån för, exv, lizard, titania.
Deadpool funkar bra för bägge. Nova också (som dessutom funkar bra med Deadpool).

Jag kör en blandad Destroy-lek med:

1. Nova, Deadpool, The Hood
2. Wolverine, Carnage, Bucky
3. Deathlock, Killmonger, Venom, Sabretooth
4. Shang-Chi
9. Death

Eftersom tanken är att förstöra saker som sedan spelas igen har jag ingen plats för 6-kostnadskort, även om Shang-Chi -> Knull kunde vara en möjlighet.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
Spelet är ute efter mig just nu. Har aldrig sett så många skithugg i 5-cost från Iceman och Icebox, så många kritiska steals från Sokovia och Moon knight, så många single kills på Iron man, så många kritiska stölder av Yondu. Det är nästan varje match. Åkte på en legendarisk top deck efter att vi bytt hand där jag gav bort skit och sedan möttes av en top deck Superskrull som lånade Patriot och Blue marvel, konverterande en stor förlust till precis en win. Det är bara ett av. Ina två konton som är mobbat, det andra går helt normalt. Återigen, detta är statistiskt OMÖJLIGT och jag har noll tvekan att det finns någon sorts motor bakom detta.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
867
Location
Umeå
En fråga till er som spelar Marvel Snap betydligt mycket mer än mig.

Jag slöspelar lite nu och då, men inte särskilt ofta, så jag hamnar då på rätt låg rank och matchmakingen ger mig andra spelare med låg rank att spela mot. Får på det sättet rätt bra vinstprocent de matcher jag faktiskt spelar, men det är sällan jag hinner så högt i ranking stegen.

Som mål brukar jag i varje fall försöka klara av alla veckoutmaningar och få lite rewards på det sättet i varje fall. Ett problem när man spelar på låga ranks som jag märkt är att andra lågnivå-spelare aldrig vet när de ska ge sig. Vilket ofta är nice och gör att man tjänar rätt bra på snaps, men är väldigt irriterande när man behöver klara av "Make your opponent retreat"-uppdraget.

Så har ni några tips på hur man vill bygga och optimera en lek för att få tjurskalliga spelare att inse att det är kört redan innan runda sex?

Har prövat lite kombinationer av Polaris/Aero/Juggernaut samt Iceman/Scorpion/Baron Mordo tillsammans med Wong, för att rent ut sabba mer för motståndaren än att sikta på att vinna själv och de har väl fungerat sisådär. Spelade Leech också rätt så mycket innan han blev sämre. Jag känner att det måste finnas bättre lekar att spela för att få dem att ge upp.
 

JohanL

Champion
Joined
23 Jan 2021
Messages
7,591
En fråga till er som spelar Marvel Snap betydligt mycket mer än mig.

Jag slöspelar lite nu och då, men inte särskilt ofta, så jag hamnar då på rätt låg rank och matchmakingen ger mig andra spelare med låg rank att spela mot. Får på det sättet rätt bra vinstprocent de matcher jag faktiskt spelar, men det är sällan jag hinner så högt i ranking stegen.

Som mål brukar jag i varje fall försöka klara av alla veckoutmaningar och få lite rewards på det sättet i varje fall. Ett problem när man spelar på låga ranks som jag märkt är att andra lågnivå-spelare aldrig vet när de ska ge sig. Vilket ofta är nice och gör att man tjänar rätt bra på snaps, men är väldigt irriterande när man behöver klara av "Make your opponent retreat"-uppdraget.

Så har ni några tips på hur man vill bygga och optimera en lek för att få tjurskalliga spelare att inse att det är kört redan innan runda sex?

Har prövat lite kombinationer av Polaris/Aero/Juggernaut samt Iceman/Scorpion/Baron Mordo tillsammans med Wong, för att rent ut sabba mer för motståndaren än att sikta på att vinna själv och de har väl fungerat sisådär. Spelade Leech också rätt så mycket innan han blev sämre. Jag känner att det måste finnas bättre lekar att spela för att få dem att ge upp.
AI:n är dålig men inte superdålig på att retirera, så om inte annat borde du få nog med AI-matcher för det med tiden?

Mot bra motstånd är det i stället lurigt att få spela ut kostnad-6-kort, eftersom det ju måste bli en sjätte runda för det...
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
En fråga till er som spelar Marvel Snap betydligt mycket mer än mig.

Jag slöspelar lite nu och då, men inte särskilt ofta, så jag hamnar då på rätt låg rank och matchmakingen ger mig andra spelare med låg rank att spela mot. Får på det sättet rätt bra vinstprocent de matcher jag faktiskt spelar, men det är sällan jag hinner så högt i ranking stegen.

Som mål brukar jag i varje fall försöka klara av alla veckoutmaningar och få lite rewards på det sättet i varje fall. Ett problem när man spelar på låga ranks som jag märkt är att andra lågnivå-spelare aldrig vet när de ska ge sig. Vilket ofta är nice och gör att man tjänar rätt bra på snaps, men är väldigt irriterande när man behöver klara av "Make your opponent retreat"-uppdraget.

Så har ni några tips på hur man vill bygga och optimera en lek för att få tjurskalliga spelare att inse att det är kört redan innan runda sex?

Har prövat lite kombinationer av Polaris/Aero/Juggernaut samt Iceman/Scorpion/Baron Mordo tillsammans med Wong, för att rent ut sabba mer för motståndaren än att sikta på att vinna själv och de har väl fungerat sisådär. Spelade Leech också rätt så mycket innan han blev sämre. Jag känner att det måste finnas bättre lekar att spela för att få dem att ge upp.
Storm, Professor X och i viss mån Goose är perfekta för detta. Om de inte kan få ut några kort eller åtminstone inga vettiga så brukar de inte sällan springa. Även en vältajmad Hobgoblin för att fylla upp en kritisk location (gärna via Daredevil) kan ge sådana effekter.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
867
Location
Umeå
Storm, Professor X och i viss mån Goose är perfekta för detta. Om de inte kan få ut några kort eller åtminstone inga vettiga så brukar de inte sällan springa. Även en vältajmad Hobgoblin för att fylla upp en kritisk location (gärna via Daredevil) kan ge sådana effekter.
Så ta bort deras agens så är det inte lika roligt att fortsätta spela ;)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,435
Jag kan också tillägga att mina motståndare verkar bli mycket bättre på att fly runt level 50. Fram tills dess körde de ofta in i kaklet, även om det var uppenbart att jag skulle vinna. Efter 50 har jag riktigt svårt att vinna matcher med mer än någon enstaka sten - antingen flyr de, eller så sitter de med en riktig mördar-combo på handen.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
Så, jag köpte mig en Hit monkey. Vilka är era bästa eller kanske framförallt roligaste Ap-lekar?
 
Top