"Box a brawler and brawl a boxer" heter det ju, och efter att ha märkt hur bra en alldeles vanlig gammal Patriot-lek utan krusiduller gick, bestämde jag mig för att testa om det i dagens klimat av komplexa lekar och hyggligt med counters gick att spela en maximalt traditionalistisk Thanos-lek utan särskilda styrkor, avancerade kombon eller uppenbara svagheter, med satsning på kort av hög kvalitet generellt.
Det gör det (i alla fall på mellannivåerna) - att bara ha med allmänt stabila kort gör att det är nästan omöjligt att dra riktigt dåligt, så man får oftast ett i alla fall OK parti, och man rycker på axlarna åt saker som MMM. Genom att vara så snabb får lekar med Galactus och Professor X problem att få bli störst till att börja med, och jag slår rutinmässigt Shuri-lekar med Shang-Chi och prioritet - en Shang-Chi som man faktiskt alltid har tid att spela för att man inte behöver få ut ett kombo si stället är galet kraftfull . Reality Stone för att oväntat bryta Limbo eller Mindscape är alltid en höjdare.
1: Kitty Pryde
2: Angela, Okoye, Scorpion
3: Bishop, Jean Grey, Nakia, Beast
4: Shang-Chi, Ka-Zar
5. Blue Marvel
6: Thanos
De kort som inte känns så spikade är Beast och särskilt Jean Grey. Självklart borde leken innehålla Elsa Bloodstone, men jag spelar f2p, så det får vänta. Ska testa Jean Grey -> Shanna eller Mysterio - det kan bli litet trångt, men man kan alltid skippa att spela på trånga bräden. Med Mysterio borde man också börja funder på Forge.
Leken dör förstås horribelt mot Killmonger, men det är inte så vanligt ändå. Blir det för jobbigt kan man överväga en Armor.