Det var bra grejor, men ganska oväntat. Det slog inte mot någon av de mest dominanta arketyperna och bara mot ett av de problematiska korten.
Chavez kommer gå från mest spelad till mycket litet spelad. Mycket konstig förändring. Jag hade nog gjort om henne till 6/6 eller liknande.
Alioth är en helt okej nerf tycker jag.
Luke Cage.. Jag tror jag gillar den. Den var lite för kraftfull innan och är fortfarande spelbar.
Shadow king är mest meh. Inte dåligt.
Elsas nerf var väldigt grov men troligen inte fel. Nu funkar hon bara med Kitty och move.
Kitty var väl okej.
Ebony blade är jättestor. Jag måste spela discard nu, men måste vänta till jag har Black knight 26e dec.
Ravonna blev bättre helt klart.
Mind stone var kul! Måste fundera på den men den känns trevlig.
Spider man blev lite nerfad och är nu kanske lite svårare att spela med Storm. Inte jättestort dock.
Stegron känns större av någon anledning.
Juggernaut förstår jag inte alls vad det är för ändring tbh, men det är nog inte så stort.
Aero är riktigt intressant! Behöver prova henne igen.
Men mer noterbart: Ingen uppdatering för Werewolf, Shuri/Sauron, Loki-lekar, Ms Marvel, Evo, Annihiluis eller egentligen någon av de högpresterande lekarna.
Också intressant är att dataminers verkar ha hittat The Black Order. Några intressanta grejor däri helt klart.