Nekromanti Marxist-leninistisk retrofuturism ;-)

G

Guest

Guest
Den första där var sjukt cool. Nästan som om man skulle kunna använda till ett upphottat Mutant Chronicles. Man behåller steampunkestetiken, men spacear ut det lite...

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Det här är nog dieselpunk, snarare än steampunk. Jag får "sent 40-tals"-vibbar hela tiden.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Måste nog erkänna att jag gillar den andra mer än den första; den är en sån ordentlig kukförlängare =)

G

Guest

Guest
Mekanurg said:
Det här är nog dieselpunk, snarare än steampunk. Jag får "sent 40-tals"-vibbar hela tiden.
True, jag brukar skriva steam bara för att det låter bättre än disel :gremsmile:

krank said:
Måste nog erkänna att jag gillar den andra mer än den första; den är en sån ordentlig kukförlängare =)
Den är snygg också. Jag gillar dock känslan jag får från bild 1. En lite behändig sak för dig som bor i stan. Lite som dagens eu-moppe.

Mekanurg

Tänk då på hur vindrutan framför tjejen är utformad. :gremwink: Konstnären är knappast subtil.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mekanurg said:
Tänk då på hur vindrutan framför tjejen är utformad. :gremwink: Konstnären är knappast subtil.
bwahahahaha, det tänkte jag inte ens på... Och hon ser så glad ut =)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Har du möjligtvis den här i lite högre upplösning?

Mekanurg

Vitulv said:
Har du möjligtvis den här i lite högre upplösning?
Bilderna är djuplänkande till originalen på Deviantart, där de lagts upp av den ukrainske konstnären Lipatov. Bättre än så känner jag inte till.

Edit: Länk inlagd

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Högerklicka på bilden och välj »Visa bild« (eller motsvarande, beroende på webbläsare).

Mekanurg

Steam Wars

Här är en konstnär som tar ut svängarna på lite annat sätt´: ångpunks-speeder-bike.

Mekanurg

solvebring said:
Underbart!
Hur kommer det sig förresten att du alltid kommer med forumets bästa bilder och konstnärstips?
Jag är professionell informationinhämtare sedan 20 år. Jag gör det på ren rutin. :gremwink:

tull

Hero
Mekanurg said:
solvebring said:
Underbart!
Hur kommer det sig förresten att du alltid kommer med forumets bästa bilder och konstnärstips?
Jag är professionell informationinhämtare sedan 20 år. Jag gör det på ren rutin. :gremwink:
Coolt. Jag trodde inte att du var bartender!

solvebring

Superhero
Mekanurg said:
solvebring said:
Underbart!
Du vet att du faktiskt ger vibbar av att i riktiga livet egentligen vara en tuff privatspanar-rollperson va? :gremsmile: