Nekromanti Mary-Sue Litmus Test

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ånej! Jag är en Mary-Sue! :( [NT]

Och jag som trodde att jag var orginell när mina föräldrar i själva verket skapat världens sämsta kliché. Vad ska jag göra nu då? :gremgrin:

MrG

Swashbuckler
Gött, känner för att göra en karaktär med minus resultat (tror visserligen att de flesta brukar ligga rätt lågt) och så hålla en klyschakampanj där alla får extra poäng att bygga för för varje poäng :gremsmile:

lägger till räknande
4 till 8 poäng för min senaste karaktär (Patric Phearsson i The Return), svårt att räkna på vissa saker, som är Orlando Bloom snygg? Har en skotte reste mycket när han lämnat hembyn?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Min nästa rollperson ska ha alla Mary-Sue-egenskaper som finns. :gremgrin:

Det behövs som motvikt till min nuvarande Ars Magica-gubbe som med nöd och näppe skrapade ihop futtiga 9 poäng, och därför blev en Anti-Sue.

G

Guest

Guest
WTF?

Vem är Mary-Sue?
Testet verkar vettigt att ge till vissa spelare dock.

Gasten

Warrior
Re: WTF?

Så vitt jag kan förstå är Mary-Sue ett namn på en kliché-karraktär (vilken som). Mary-Sue är en näst intill direkt kopia av dig själv, eller en figur från en tv-serie/film.

//Gasten som bävar för att han själv skriver om Mary-Sue karraktärer.

Krille

Super Moderator
Jag oroar mig inte det minsta. Varje given figur i anime och manga är en Mary-Sue. Punkt. Annars hade den inte i en anime eller manga att göra.

Och om jag till stor del gör anime- och manga-rollspel så vore det ett genrekonventionsbrott att inte göra Mary-Sues.

w176

Förlorad dotter
Aj

Jag är allergiskt mot Mary Sue och de där var verkligen smärtsam självrannsakan. faktitskt, och för sig råkade min galna halvalv hamna på -23, min osäkra highshoolflicka på -8 och min boffertomtiga vapengalning på +10 så jag är nöjd ändå.

Krille

Super Moderator
Jag tror du ljuger

Jag menar, till och med min favvogubbe i City of Villains hamnade på 76 poäng och det utan att pricka in första frågans 20 poäng och utan att skriva en enda ståry. :gremgrin:

w176

Förlorad dotter
Bah

Bah, den var deskriminerade mot kräkiga kartärer. De vara bara att pricka in de där med metalt handikappad samt allmänt vara en dålig människa så drog de på neråt. Den gillade inte misslyckade kräk, men de gör jag.

Dessutom de är väl fullkomligt naturligt att du och jag är på varsin ände av skalan? De gäller bara att bygga på andra element än de som är relevanta i testet.

Dessutom har jag en karaktär som dessutom skulle fått de där 20 poängen i början :gremsmile:

MrG

Swashbuckler
Re: Bah

Var mest impad av att du klarade av skolungdomen så bra, annars kan jag instämma i att listan kändes som den gav negativa resultat för vissa typer av karaktärer... När jag kollade på det som gav minus var det massa roliga saker, kan speciellt se det framför mig i CoC :-E

Sodivra

Champion
Wooo haaa, min rollis fick 67 poäng, och kan nog krypa över 71 när jag slutat spela honom. Men sedan så ska ju "Vidar Wyldhart" (27 poäng, bara på namnet! :gremlaugh:) vara en knäpp druid, Arvidosstylee. Fast arg.

Jag älskar min lilla Vidar. <3

Nightowl

Champion
Uh...

...en Marie Sue är bara en Marie Sue om det är ett tydligt alter ego till författaren eller om författaren självidentifierar med figuren.

Dessutom verkar testet vara inriktat på fan fiction; rollspels-Mary Sues kan ha flera drag som man får dra av poäng för här.

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Humm, jag fick 55 poäng på det här testet. Bra eller dåligt, men det vart iaf ett roligt test iaf !!

/ Johan K, om slackar omkring hos päronen..

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Uh...

...en Marie Sue är bara en Marie Sue om det är ett tydligt alter ego till författaren eller om författaren självidentifierar med figuren.
Nja, det har väl med tiden snarare blivit ännu en sån där term för sådant som andra gör och som talaren inte tycker om, som kobold, fundamentalist eller akademiker.

Det är rätt länge sedan jag gjorde en rollperson, men även i de fall då de skulle ha fått oroande höga poäng kan jag trösta mig med att ingenting i den komplicerade bakgrundshistorien någonsin ens nämndes under pågående spel.

Huvudpersonen i min planerade serie ligger däremot precis under 20 poäng om man inte räknar med "Do you draw the character […] more often than any of your other characters?". Jag vet inte riktigt om det finns något jag kan göra åt den saken...

Jambu

Swordsman
Min Eon karaktär hamnade på 17 poäng och min VtM rollperson på 13. Något förvånande eftersom jag identifierar mig med båda två.

Edit: Jag måste dessutom tillägga att jag har en vän som skulle få enormt höga poäng på alla sina karaktärer (en av dom kallas faktiskt "Raven")

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Enligt det där testet är min rollperson i D&D en tjugopoängare (och det är egentligen inte mitt fel att min spelledare tar ett sadistiskt nöje i att låta feta calishitiska köpmän se honom som en potentiell bodyslave) och min rollperson i Star Wars en niopoängare (vissa av de där grejerna, som "the ability to shrug of minor wounds" och "skill in martial arts or hand-to-hand combat" kommer sig rätt naturligt från regelsystemet efter tio levlar med krigiska klasser). Mina andra rollpersoner har dock haft en tendens att vara mer Mary-Sue än dessa -- de flesta skulle nog hamna på borderline-nivån.