Nekromanti Masks of Nyarlathotep - extra stor kampanj?

Jag har ÄNTLIGEN (!!!) lyckats få tag på masks of Nyarlathotep. Men som jag fått tag på denna underbara kampanj så har jag en enkel fråga om den. Har någon några tips på hur man ska spelleda den, eller kanske några minnen från den?

Jag hade tänkt att jag skulle göra en megakampanj, så att spelarna ska få ta sig igenom dom här äventyren som en sorts sammanvävd kampanj (fast ganska löst sammanhållen, men det var väl lite så det var tänkt med en del av dom i "curse of cthulhu" utgåvorna)

horror on the orient express
shadows of yog sothoth
masks of Nyarlathotep
Day of the beast
Innsmouth äventyren (från Escape from Innsmouth)
Sen avrundar jag med dreaming stone

En del saker som jag ska tänka på är hur dom ska leva efter det här. Det är lite det jag vill ha reda på, ett extra smidigt sätt att hålla spelarna med i spelet trots att dom dör.

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
" horror on the orient express
shadows of yog sothoth
masks of Nyarlathotep
Day of the beast
Innsmouth äventyren (från Escape from Innsmouth)
Sen avrundar jag med dreaming stone"

Du tänkte köra kampanjen i den ordningen? Låter dödligt.. :gremlaugh: Saknar dessvärre "horror on the orientexpress", annars låter ordningen ganska ok. "Masks..." är ganska komplex, så det är nog bäst att inte börja med den. Min erfarenhet är för övrigt att det är bäst att flika in kampanjer med lite egna plottar, rentav improvisera in dem för att få alla scenarion att gå ihop... Spelarna tar inte alltid de vägar man eventuellt har förberett som du vet! *S*

Eksem

Champion
Masks of Nyarlathotep-alltför stor kampanj!(spoil)

Vansinne! Inte ens den effektivaste spelgrupp med dagligt spelande knäcker ens Masks på ett år; jag har vid ett försök att spela genom kampanjen spenderat över 2 månader bara i New York-kapitlet!
Och t.o.m ett ärkehygglo likt jag själv avlivade två av de fyra rollpersonerna redan där. Inget av mina försök att spela genom kampanjen har kommit längre än till Egypten.

Det vore iofs vansinnigt ball om du lyckades genomföra din plan, men räkna med säkert fyra-fem års spelande.

Sen är jag inte säker på att de olika delarna passar så bra ihop, men det kanske är lika bra så.

Björn Hellqvist

Swordsman
Re: Masks of Nyarlathotep-alltför stor kampanj!(spoil)

Mitt gäng klarade av Masks på ett år, med ca en session om 5h i veckan.

Björn Hellqvist

Swordsman
Låter som att ni har att göra i 3-4 år framöver. Glöm att en och samma rollfigur kommer att kunna klara sig igenom hela kampanjen. Bygg det hela runt en organisation/klubb, som ägnar sig åt att bekämpa ondskans krafter.

Masks innehåller tillräckligt med tips om hur man ska spelleda den i Keeperns inledningskapitel - jag föreslår att du läser det innan du ber om mer specifika tips.

NilsK

Ligist
Min personliga åsikt är att Masks är en smula överskattat. Men så har jag aldrig heller orkat läsa hela. Känns som om det var avancerat när det skrevs men knappast idag.

Imponerande plan du har annars.

F.Ö. tycker jag inte rymdraketer hör hemma i CoC.

/Nelson