Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Tjo,
Masque är att det är rollspelet jag skriver på, i korthet ett historiskt skräckrollspel som utspelar sig i frankrike under 1740-talet.
Med det ur vägen, bör det ha klasser/yrken eller bör det ha ett öppet rollpersons-skapande?
Fördelar med klasser som jag ser det är:
Enklare för nybörjare.
Kan vara enklare att balansera.
Kan vara enklare att föra in stämningshöjare i form av klassförmågor (i och med att kostnaden blir lägre än i ett öppet system där allt balanseras mot något annat).
Fördelar med öppna system:
Större flexibilitet när man skapar sin rollperson.
Aningens mer realistiskt.
Vad tror du om det här?
Har jag glömt något?
Masque är att det är rollspelet jag skriver på, i korthet ett historiskt skräckrollspel som utspelar sig i frankrike under 1740-talet.
Med det ur vägen, bör det ha klasser/yrken eller bör det ha ett öppet rollpersons-skapande?
Fördelar med klasser som jag ser det är:
Enklare för nybörjare.
Kan vara enklare att balansera.
Kan vara enklare att föra in stämningshöjare i form av klassförmågor (i och med att kostnaden blir lägre än i ett öppet system där allt balanseras mot något annat).
Fördelar med öppna system:
Större flexibilitet när man skapar sin rollperson.
Aningens mer realistiskt.
Vad tror du om det här?
Har jag glömt något?