Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Hej,
ett första brev på ämnet, denna gång berörs det ökända svarta kabinetet:
Ers Majestät,
det svarta kabinetet har sedan början på året lyckats halvera handhavande tiden för diplomatisk post. All diplomatisk post som officiellt vandrar genom Paris postverk öppnas, kopieras och återförseglas nummera på under tre timmar.
Tyvärr är defrichering fortfarande svår, mycket för att Chevalier Quaireaus expertis fortfarande saknas efter hans bortgång.
Utöver detta så har den polska diplomatkåren börjat använda osynligt bläck i sina försändelser vilket har gjort vårt arbete betydligt mer problematiskt, men vi hoppas på att kunna lösa det problemet under månaden.
De befläckade breven är för mig fortfarande högst oroande
och även om Ers Majestät inte kan röra vid dem personligen
så ber jag om ymnesten att få tillåtelse att anställa någon
sub rosa för att titta in i ärendet.
Eder ödmjuke tjänare,
Pair de France Mathieu Aiguier
Åsikter? Något jag har glömt?
ett första brev på ämnet, denna gång berörs det ökända svarta kabinetet:
Ers Majestät,
det svarta kabinetet har sedan början på året lyckats halvera handhavande tiden för diplomatisk post. All diplomatisk post som officiellt vandrar genom Paris postverk öppnas, kopieras och återförseglas nummera på under tre timmar.
Tyvärr är defrichering fortfarande svår, mycket för att Chevalier Quaireaus expertis fortfarande saknas efter hans bortgång.
Utöver detta så har den polska diplomatkåren börjat använda osynligt bläck i sina försändelser vilket har gjort vårt arbete betydligt mer problematiskt, men vi hoppas på att kunna lösa det problemet under månaden.
De befläckade breven är för mig fortfarande högst oroande
och även om Ers Majestät inte kan röra vid dem personligen
så ber jag om ymnesten att få tillåtelse att anställa någon
sub rosa för att titta in i ärendet.
Eder ödmjuke tjänare,
Pair de France Mathieu Aiguier
Åsikter? Något jag har glömt?