Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Tjo,
min första tanke med strid i Masque var att den skulle vara enkel och dödlig, men jag har funderat lite kring det.
Orsaken till att jag vill ha enkel och dödlig var för att folk inte skulle pyssla med strid, MEN det kommer ju i de
flesta fall att sluta i det oavsett så min nya tanke är att visst, slåss hur mycket du vill, ni är huvudpersoner och
det kommer ni nog att överleva, MEN det kommer att resultera i mentala och fysiska ärr.
Lite på slumpbasis hade jag tänkt, med ett kult:esquet skadesystem (skadenivåer såsom skråma, svårt skadad, döende) med mentala och fysiska problem kopplat till dessa. Exempelvis så om du får en skråma så efter striden slåss ett slag och du kanske numera har ett mindre klädsamt ärr i ansiktet. Detsamma med mental skada, i.e. de har lite olika skadenivåer (såsom brydd, ansatt, störd) där man efter att ha sätt något hemskt kanske får det mentala ärret skotofobi (räddsla för mörker).
Hur låter det?
min första tanke med strid i Masque var att den skulle vara enkel och dödlig, men jag har funderat lite kring det.
Orsaken till att jag vill ha enkel och dödlig var för att folk inte skulle pyssla med strid, MEN det kommer ju i de
flesta fall att sluta i det oavsett så min nya tanke är att visst, slåss hur mycket du vill, ni är huvudpersoner och
det kommer ni nog att överleva, MEN det kommer att resultera i mentala och fysiska ärr.
Lite på slumpbasis hade jag tänkt, med ett kult:esquet skadesystem (skadenivåer såsom skråma, svårt skadad, döende) med mentala och fysiska problem kopplat till dessa. Exempelvis så om du får en skråma så efter striden slåss ett slag och du kanske numera har ett mindre klädsamt ärr i ansiktet. Detsamma med mental skada, i.e. de har lite olika skadenivåer (såsom brydd, ansatt, störd) där man efter att ha sätt något hemskt kanske får det mentala ärret skotofobi (räddsla för mörker).
Hur låter det?